Wycieczkowce w trosce o środowisko

Wycieczkowiec Europa 2, pływający w barwach Hapag-Lloyd Cruises, jest jednym z pierwszych cruiserów, który w czasie postoju w porcie korzysta z rozwiązania cold ironing, czyli poboru energii elektrycznej z lądu. To efekt najnowszych przepisów w tym zakresie wydanych przez DNV GL, które certyfikowało zaopatrzenie statku wycieczkowego w prąd z nabrzeża, co oznacza, że ​​cruiser korzystał z cold ironingu po raz pierwszy, przez dłuższy czas. To skutek dyskusji na temat wpływu wycieczkowców na środowisko.

Europa 2 korzystała z tego rozwiązania w Cruise Center Altona w Hamburgu, i w ciągu ostatnich 30 dni była w stanie zaoszczędzić łącznie 600 t CO2. Aby to osiągnąć, władze portu w Hamburgu musiały dostosować połączenie, ponieważ statek wymaga w czasie postoju niższego napięcia (2,2 MW na godzinę) niż inne wycieczkowce. Wykorzystywana energia elektryczna była dostarczana przez Hamburg Energie i pochodziła w 100% ze źródeł odnawialnych, co oznacza, że ​​funkcjonowanie Europa 2 w porcie było praktycznie neutralne dla klimatu.