Kontenerowiec na gaz

CMA CGM Tenere będzie pierwszym kontenerowcem zasilanym wyłącznie LNG. Jednostka wkrótce opuści stocznię Hyundai Samho Heavy Industries. Statek o pojemności 14,8 tys. TEU powstaje dla Eastern Pacific Shipping z Singapuru, ale od razu został wyczarterowany francuskiemu armatorowi. Do eksploatacji wejdzie w ciągu najbliższych dni.

Zamówienie obejmuje serię sześciu tego typu kontenerowców, które mają trafić do odbiorcy do końca III kwartału 2022 r. Wszystkie jednostki będą wyposażone w zbiornik paliwa LNG o pojemności 12 tys. m³, który umożliwi wykonywanie rejsów między Azją a Europą na jednym bunkrowaniu. Poprawiono również bezpieczeństwo i pojemność statku, optymalizując rozmieszczenie i konstrukcję zbiornika gazu, układu zasilania paliwem (FGSS) i silnika napędowego.

Kontenerowiec będzie najnowszym z serii statków zasilanych LNG budowanych przez Hyundai Heavy Industries. Obecnie stocznia ma zamówienia na 44 statki napędzane paliwem gazowym, w tym masowce, tankowce i właśnie kontenerowce.