Nastawieni na LNG

W związku z coraz większą liczbą statków zasilanych LNG firmy oferujące paliwo gazowe zamierzają rozszerzyć swoje możliwości bunkrowania. Według SEA-LNG na początku 2019 r. na całym świecie funkcjonowało zaledwie sześć statków do bunkrowania LNG, zaś obecnie jest to już 15 jednostek. Zamówionych jest kolejnych 25 bunkierek, które mają wejść do eksploatacji do końca 2021 r.

W połowie września br. do portu w Rotterdamie dotarł największy na świecie statek do zaopatrywania w LNG Gas Agility, zbudowany w Chinach na zlecenie Emerald Green Maritime Limited, spółki zależnej Mitsui OSK Lines. Będzie działał w Europie na podstawie długoterminowego czarteru Total Marine Fuels Global Solutions. Jednostka ma 136 m długości oraz 18,6 tys. m³ pojemności. Będzie operowała głównie w Europie Północnej, obsługując m.in. nowe kontenerowce CMA CGM.

Według „World LNG Report” na koniec 2019 r. światowa flota jednostek korzystających ze skroplonego gazu składała się z 541 statków, w tym 34 jednostek FSRU i czterech FSU. Wielkość floty wzrosła w stosunku do 2018 r. o 8,4%.