Hamburg w adriatyckim korytarzu

Hamburger Hafen und Logistik (HHLA) coraz mocniej angażuje się nad Adriatykiem. Niemiecki operator zakupił właśnie 50,01% udziałów w terminalu Piattaforma Logistica Trieste we włoskim porcie Triest.

Terminal znajduje się na terenie Wolnego Portu Triest i zajmuje łącznie powierzchnię 28 ha. W jego północnej części obsługiwane są głównie przewozy drobnicowe oraz realizowane są usługi logistyczne. W części południowej trwają prace nad rozbudową potencjału o przeładunki kontenerów i ładunków ro-ro. Roboty maja zakończyć się w I kwartale 2021 r. Wtedy to PLT będzie w stanie obsługiwać 300 tys. TEU, 90 tys. jednostek ro-ro oraz 700 tys. t drobnicy. Istnieje również możliwość znacznego zwiększenia przepustowości terminalu w przyszłości, poprzez zagospodarowanie przyległych do niego terenów.

– Region Adriatyku od kilku lat rozwija się bardzo dynamicznie. Jako najbardziej wysunięty na północ port na Morzu Śródziemnym Triest jest południową bramą do Europy Środkowej i Wschodniej. Inwestycja jest więc strategicznym elementem rozbudowy naszych możliwości obsługi ładunków oraz sieci intermodalnej – powiedziała Angela Titzrath, prezes HHLA.

Wśród dalszych możliwości ekspansji HHLA podkreśla, że ​​terminal PLT ma własne połączenie kolejowe. Metrans, spółka zależna HHLA, łączy już port w Trieście z europejską siecią intermodalną. Jest to trzecia tego typu inwestycja HHLA poza Hamburgiem. Spółka działa też w portach w Odessie na Ukrainie i w Tallinie w Estonii.