Autonomiczny katamaran

Katamaran towarowy Captain Ben Moore z napędem hybrydowym wkrótce stanie się jedną z pierwszych w pełni autonomicznych jednostek pływających. Mierzący 19 m statek o nośności 6 t został zbudowany do przewozu lokalnych produktów w rejonie zatoki Long Island. Jego budowa kosztowała 2,8 mln USD.

Oprócz konstrukcji z napędem hybrydowym Captain Ben Moore zostanie wkrótce wyposażony w autonomiczny zestaw nawigacyjny Sea Machines SM300. Jego możliwości zapewnią m.in. autonomiczne kierowanie statkiem z naziemnej stacji kontrolnej. System zapewni zdalne monitorowanie pokonywanej trasy, wykrywanie przeszkód i unikanie kolizji. – Częścią naszych celów transportowych jest opracowanie autonomicznych, hybrydowych katamaranów do transportu produktów rolnych w rejonie zatoki Long Island. Przenoszenie ładunków z ulic i autostrad łagodzi rosnące zatory, obniża emisje i sprawia, że drogi wodne stają się realną i opłacalną alternatywą dla transportu lądowego – stwierdził Bob Kunkel, prezes First Harvest Navigation.

US Coast Guard zapowiedziała przygotowanie regulacji zezwalających na poruszanie się autonomicznych jednostek po amerykańskich wodach. Agencja niedawno nabyła nawet własną autonomiczną łódź wyposażoną w system Sea Machines, aby zapoznać się z nową technologią.