Dobrze, coraz lepiej

W I półroczu br. morskie terminale kontenerowe w polskich portach przeładowały 1,57 mln TEU. To wynik lepszy od ubiegłorocznego o 11,5%. Nie jest to zaskoczenie, ponieważ na obroty w I półroczu 2020 r. silny wpływ miało ograniczenie światowego handlu spowodowane wybuchem pandemii koronawirusa. Wynik osiągnięty przez terminale jest jednak na tyle dobry, że jest on wyższy, o 4%, także od tego sprzed 2 lat.

Poprawę wyników zarówno w relacji do ubiegłego roku., jak i do 2019 r. odnotowały DCT, BCT, GCT i DB Port Szczecin. Największy przyrost obrotów w stosunku do 2020 r. zanotował BCT, 17,4%, GCT zwiększył przeładunki o 11,4%, DCT o 10,3%, a DB Port Szczecin o 6,6%. Mimo różnej dynamiki wzrostu liczby przeładowanych kontenerów udziały poszczególnych terminali w całości przeładunków nie zmieniły się w stosunku do ubiegłego roku. DCT odpowiada za 67% przeładunków, BCT za 17%, GCT za 13%, a DB Port Szczecin za 3%.

W największym polskim terminalu kontenerowym DCT przeładowano w minionych 6 miesiącach 1,04 mln TEU. Przedstawiciele spółki pochwalili się, że poziom 1 mln TEU został osiągnięty w II połowie czerwca, szybciej, niż przewidywano i najszybciej w historii terminalu.

Jeśli chodzi o Gdynię, to w minionym półroczu w BCT obsłużono prawie 275 tys. TEU, a w GCT 202 tys. TEU. Natomiast w DB Port Szczecin w minionych 6 miesiącach obsłużono 41 tys. TEU – o 7% więcej niż w 2020 r. i o 30% więcej niż w 2019 r.