Maersk na e-metanol

Koncern A.P. Moller – Maersk zaangażował się w projekt budowy zakładu produkującego e-metanol. Jest to element działań duńskiej firmy na rzecz opracowania alternatywnego paliwa żeglugowego, a celem jest wprowadzenie do eksploatacji, do 2023 r., pierwszego na świecie kontenerowca zasilanego neutralnym pod względem emisji CO2 metanolem. Przedsięwzięcie jest realizowane wspólnie z REintegrate, spółką zależną duńskiej firmy European Energy, zajmującej się energią odnawialną.

Plany zakładają, że nowy zakład będzie wytwarzał ok. 10 tys. t e-metanolu, które statek Maerska będzie potrzebował rocznie podczas eksploatacji. W jego produkcji wykorzystywana będzie energia odnawialna i biogenny CO2. Oczekuje się, że produkcja paliwa rozpocznie się w 2023 r. Trafi ono na zamówiony przez Sealand Europe, spółkę z grupy Maerska, kontenerowiec o pojemności 2100 TEU, który wejdzie do eksploatacji również w 2023 r. Ma obsługiwać serwisy na Morzu Bałtyckim.