Hybrydowe samochodowce

Z początkiem 2022 r. armator ro-ro UECC wprowadzi do eksploatacji pierwszy na świecie samochodowiec PCTC z napędem hybrydowym oraz dual fuel. Jednostka o nazwie Auto Advance jest pierwszą z serii trzech tego typu jednostek budowanych w chińskiej stoczni Jiangnan. Została zaprojektowana we współpracy UECC i DNV.

Statek ma ponad 168 m długości i 28 m szerokości. Może pomieścić 3600 pojazdów na 10 pokładach ładunkowych. Jego napęd stanowią silniki dual fuel zasilane LNG, z technologią hybrydową w postaci zestawu akumulatorów oraz system magazynowania energii (ESS). Akumulatory będą ładowane na morzu, dzięki czemu w czasie manewrowania w porcie statek będzie zasilany wyłącznie energią elektryczną. Podobnie w czasie postoju przy nabrzeżu, co ma wyeliminować emisję podczas jego pobytu w porcie.

Także konstrukcja kadłuba została zaprojektowana pod kątem lepszej efektywności paliwowej. Połączenie tych elementów umożliwi przekroczenie wymagań IMO dotyczących obniżenia emisji CO2 o 40% w porównaniu z poziomem z 2008 r.