Giganty w DCT

Kontenerowe giganty w DCT   Już od maja do gdańskiego Deepwater Container Terminal zaczną zawijać kontenerowce o pojemności ponad 15 tys. TEU. ...

Stawiają na rozwój

Armatorzy stawiają na rozwój   Mimo kryzysu w światowym shippingu, w latach 2009-2010, polscy, i związani z Polską armatorzy, nie zaprzestali kupować statków....

Głębokowodny

Głębokowodny port w Kaliningradzie Władze Obwodu Kaliningradzkiego prowadzą rozmowy w sprawie budowy głębokowodnego portu w okolicach miejscowości Balga nad Zalewem Wiślanym. Podobno wkrótce...

Huby

Huby w Goeteborgu i Aarhus Porty Goeteborg, Aarhus i Tallin otrzymały w sumie 24,8 mln euro unijnego dofinansowania, z funduszy służących budowie transeuropejskich...

Giganty

Kontenerowe giganty Duński Maersk Line ogłosił podpisanie z koreańską stocznią Daewoo kontraktu na budowę 10 kontenerowców, o pojemności 18 tys. TEU. Wartość umowy...

MSC Fortunate

Największy w historii portu MSC Fortunate to największy kontenerowiec, jaki wpłynął do portu w Gdyni. Jednostka, o nośności 68 tys. t i pojemności...

Trzeci statek

Trzeci statek na linii Brytyjski armator MacAndrews wprowadził trzeci statek do serwisu Polska – Wielka Brytania. Będzie on pływał na linii Gdynia...

Francuski ratunek

Francuski ratunek dla stoczni? Znajdująca się w stanie upadłości układowej Stocznia Marynarki Wojennej w Gdyni i francuski koncern Direction des Construction Navales Services...

PKP Cargo przewiozło elementy rakiet Patriot

PKP Cargo przewiozło, na zlecenie U.S. Forces oraz DB Schenker Rail Deutschland, elementy amerykańskich rakiet Patriot spod granicy z Niemcami do Ustki. Przewozy zrealizowane...

Dopłaty paliwowe

Stena Line wprowadziła, od 1 marca, dopłaty paliwowe dla pasażerów na trasie Gdynia – Karlskrona. Powodem są rosnące ceny ropy naftowej na rynkach światowych....