Namiary Newsletter #158 | Autonomiczna utopia | Największa turbina wiatrowa | Nowe opłaty w Kanale Panamskim | Inwestowanie pod parasolem | Gazowe przyspieszenie ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏
|
|
|
Autonomiczna utopia
– Świat nigdy nie zobaczy w pełni autonomicznych transoceanicznych statków towarowych – uważa kmdr David Dubay, zastępcą dyrektora ds. prawa operacji morskich, Stockton Center for International Law, U.S. Naval War College. W jego opinii statki autonomiczne mogą działać tylko w bardzo ograniczonych sytuacjach. Jednostki obsługiwane przez komputery i zdalnych operatorów będą miały zbyt…
|
|
|
|
Największa turbina wiatrowa
Firma LM Wind Power zaprezentowała we Francji najdłuższe na świecie ostrze turbiny wiatrowej, o długości 107 m. Będzie ono używane w najpotężniejszej na świecie turbinie GE Haliade-X 12MW. Jej budowa ma na celu obniżenie kosztów energii wiatrowej na morzu w celu uczynienia go bardziej konkurencyjnym źródłem czystej i odnawialnej energii. Poza tym, że jest…
|
|
|
|
|
|
Inwestowanie pod parasolem
Inwestycje w nieruchomości komercyjne to najnowszy finansowy trend. Przegrzany, wiążący się z określonymi ryzykami rynek najmu długoterminowego czy znane od wielu lat condohotele oraz akademiki mają bezpieczną alternatywę – stabilną i co najważniejsze perspektywiczną. Inwestycja w lokale komercyjne to pewna i transparentna możliwość ulokowania kapitału.
|
|
|
|
Nowe opłaty w Kanale Panamskim
Władze Kanału Panamskiego zamierzają wprowadzić zmiany w strukturze opłat. Do 15 lipca br. potrwają konsultacje branżowe w tej sprawie, a nowe opłaty miałyby obowiązywać od 1 stycznia 2020 r. W przypadku segmentu ładunków suchych masowych zaproponowano dopasowanie opłat pobieranych od statków neopanamax przewożących rudę żelaza do stawek za transport zboża oraz „innych suchych ładunków masowych”,…
|
|
|
|
|
|
Gazowe przyspieszenie
W ostatnim okresie odnotowano gwałtowny wzrost zainteresowania flotą zasilaną LNG. Obecnie na świecie pływa 163 statków z napędem gazowym, a kolejnych 155 znajduje się w trakcie budowy. Jednak przez ostatnie lata tempo wzrostu utrzymywało się raczej na stałym poziomie ok. 40 statków rocznie.
|
|
|
|
25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Informujemy, że administratorem danych osobowych są Namiary Sp. z o.o. (81-319 Gdynia, Śląska 21). Dane nie będą udostępniane innym podmiotom. Masz prawo do wglądu i poprawiania swoich danych oraz możliwość usunięcia swojego adresu email z naszej bazy, klikając wypisz. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.
|
|
|
|