Namiary Newsletter #161 | Ze wsparciem wiatru | „Zielone” obligacje | Rosyjska wizja Arktyki | Przed nami wielkie projekty ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏
|
|
|
Ze wsparciem wiatru
Duński operator promowy Scandlines zainstaluje na swoim promie Copenhagen tzw. rotor Flettnera, będący alternatywnym napędem aerodynamicznym. Nowa instalacja ma uzupełnić hybrydowy układ napędowy jednostki. Zmodernizowana wersje rotora dostarczy armatorowi Norsepower Oy.
|
|
|
|
|
„Zielone” obligacje
Niemiecki zakład energetyczny EnBW wprowadził na rynek kapitałowy 2 pierwsze emisje „zielonych” obligacji hybrydowych o łącznej wartości 1 mld euro. Dzięki temu firma jest pierwszym niemieckim emitentem tego typu papierów wartościowych.
|
|
|
|
|
|
|
Rosyjska wizja Arktyki
Rosja zapowiedziała, że zbuduje 2 kolejne lodołamacze o napędzie atomowym, aby szybko topniejący szlak handlowy przez Arktykę był dostępny dla armatorów przez cały rok. Atomflot, który operuje rosyjską flotą lodołamaczy nuklearnych, ogłosił przetarg na nowe statki za łączną cenę 147 mld USD.
|
|
|
|
|
Przed nami wielkie projekty
– Temat rewitalizacji polskich dróg śródlądowych naszemu akurat klastrowi znany jest od 7 lat, natomiast mnie osobiście już dużo wcześniej, ponieważ miałem przyjemność reprezentować województwo pomorskie w Związku Miast Nadwiślańskich, gdzie o tym temacie mówiliśmy 15 – 20 lat temu. Sprawa ruszyła dopiero niedawno i jako klaster chcemy, żeby polskie drogi śródlądowe były żeglowne, żeby Wisła była rzeką żyjącą za sprawą…
|
|
|
|
|
|
|
25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Informujemy, że administratorem danych osobowych są Namiary Sp. z o.o. (81-319 Gdynia, Śląska 21). Dane nie będą udostępniane innym podmiotom. Masz prawo do wglądu i poprawiania swoich danych oraz możliwość usunięcia swojego adresu email z naszej bazy, klikając wypisz. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.
|
|
|
|