Namiary Newsletter #285 | Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2024 | Kontenerowa reorganizacja | Duże, coraz większe | Szara flota bez pilotów | Trudny rok dla bałtyckich portów ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Newsletter nagłówek
fgm-2024
 

Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2024

 

Przyszłość polskiej i europejskiej gospodarki morskiej w świetle obecnej sytuacji geopolitycznej – będzie tematem przewodnim XXIII Forum Gospodarki Morskiej Gdynia, która odbędzie się 11 października 2024 r. Prelegenci skupią się na analizie szans i zagrożeń związanych z obecną sytuacją na świecie oraz jej oddziaływaniem na szeroko rozumianą branżę morską.

 
 

Kontenerowa reorganizacja

  Kontenerowa reorganizacja

Branża kontenerowa szykuje się do reorganizacji, która ma nastąpić w 2025 r. Armatorzy zaczynają ujawniać plany nowych aliansów i tras w reakcji na zakończenie sojuszu 2M między MSC a Mærskiem, a także planowane uruchomienie nowego sojuszu Gemini między Mærskiem a Hapag-Lloydem.

 
autopromo_logistyka2024www
 

Duże, coraz większe

  Duże, coraz większe

Chiny zaprezentowały projekt dwupaliwowego kontenerowca LNG, o pojemności 27 500 TEU. Koncepcję statku o nazwie Green Sealion opracował Shanghai Ship Research and Design Institute, spółka zależna państwowej China State Shipbuilding Corporation (CSSC). Jeśli jednostka ta powstanie, to będzie największym kontenerowcem na świecie. 

 
golf-cup_2024_newsletter_600x150
 

Wspólna Kaczka Golf Cup 2024

 

„Namiary na Morze i Handel” tradycyjnie już zapraszają na turniej Wspólna Kaczka Golf Cup, który odbędzie się już 10 października 2024 r. w Tokary Golf Club, w przeddzień spotkania biznesu morskiego Wspólna Kaczka.

 
 

Szara flota bez pilotów

  Szara flota bez pilotów

Od czasu wprowadzenia częściowych sankcji na rosyjski transport ropy naftowej w 2022 r. duńskie władze morskie są zaniepokojone ryzykiem, jakie stwarzają w cieśninach duńskich tankowce tzw. szarej floty przewożące ropę z rosyjskich terminali bałtyckich. 

 
https://bit.ly/4gx2AsF
 

Trudny rok dla bałtyckich portów

  Trudny rok dla bałtyckich portów

Dane cząstkowe za I kwartał 2024 r. wskazują na radykalny wzrost obrotów przeładunkowych kontenerów w bałtyckich portach Rosji, który szacowany jest na 97,4%. Rosja może więc niemal podwoić obroty w tym roku, co będzie mieć duży wpływ na sytuację w regionie.

 
  25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Informujemy, że administratorem danych osobowych są Namiary Sp. z o.o. (81-319 Gdynia, Śląska 21). Dane nie będą udostępniane innym podmiotom. Masz prawo do wglądu i poprawiania swoich danych oraz możliwość usunięcia swojego adresu email z naszej bazy, klikając wypisz. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.  
Namiary Newsletter #285 | Forum Gospodarki Morskiej Gdynia 2024 | Kontenerowa reorganizacja | Duże, coraz większe | Szara flota bez pilotów | Trudny rok dla bałtyckich portów ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­