Namiary Newsletter #234 | Bałtycka elita | Ropy coraz mniej | Kontenerowej transakcji nie będzie | Wielcy armatorzy pod lupą ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏
|
|
|
Bałtycka elita
Ponad 1,07 mln TEU przeładował w I półroczu br. największy port kontenerowy na Bałtyku, którym jest Gdańsk. W ciągu pierwszych 6 miesięcy br. obroty 10 największych portów kontenerowych Morza Bałtyckiego spadły jednak o 2,9% i osiągnęły poziom 4 372 081 TEU...
|
|
|
|
|
|
Ropy coraz mniej
Rystad Energy spodziewa się spadku produkcji i eksportu rosyjskiej ropy w miarę zbliżania się daty planowanego unijnego embarga na całość rosyjskiego surowca. Z końcem roku Unia Europejska, w ramach sankcji za agresję Moskowy na Ukrainę, ma całkowicie wstrzymać zakupy rosyjskiej ropy.
|
|
|
|
|
|
Kontenerowej transakcji nie będzie
Wydział Antymonopolowy Departamentu Sprawiedliwości USA nie wyraził zgody na proponowaną fuzję chińskiego giganta kontenerowego CIMC i firmy Maersk Container Industry (MCI), będącej własnością duńskiego armatora. Współpracując z niemieckimi odpowiednikami regulującymi kwestie konkurencji...
|
|
|
|
|
|
Wielcy armatorzy pod lupą
Sytuacja w światowym transporcie morskim wciąż jest daleka od normalności, choć trzeba przyznać, że w niektórych aspektach wygląda lepiej niż kilka miesięcy temu. Np. obserwujemy stopniowy spadek stawek frachtowych, jednak wciąż na bardzo wysokim poziomie – obecnie koszt transportu kontenera 40’ z Chin do Europy to ok. 7 tys. USD...
|
|
|
|
|
|
25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Informujemy, że administratorem danych osobowych są Namiary Sp. z o.o. (81-319 Gdynia, Śląska 21). Dane nie będą udostępniane innym podmiotom. Masz prawo do wglądu i poprawiania swoich danych oraz możliwość usunięcia swojego adresu email z naszej bazy, klikając wypisz. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.
|
|
|
|