Namiary Newsletter #266 | Zielone korytarze dla żeglugi | Statki na celowniku dronów | Realne bezpieczeństwo w wirtualnym świecie | To nie był dobry rok ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Newsletter nagłówek
zyczenianamiarow23newsletter-2
 

Wszystkim Ludziom Morza, naszym Czytelniczkom i Czytelnikom, życzymy pięknego, wesołego i pogodnego świątecznego czasu.

Pomyślnego, pełnego sukcesów 2024 roku dla Państwa,
Państwa firm i całej polskiej gospodarki morskiej!

 
 
 

Zielone korytarze dla żeglugi

  Zielone korytarze dla żeglugi

Ekologiczne korytarze żeglugowe stają się jednym z podstawowych sposobów dekarbonizacji żeglugi. Podczas szczytu klimatycznego COP28 w Dubaju inicjatywa ta uzyskała duże wsparcie, a Stany Zjednoczone, Dania oraz Mærsk Mc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping (niezależne centrum badawcze non-profit) zobowiązały się do połączenia sił w celu ustanowienia Globalnych Zielonych Korytarzy Południowych.

 
 

Statki na celowniku dronów

  Statki na celowniku dronów

Statki handlowe są coraz częściej celem ataków dronów – wynika z raportu Centralnego Dowództwa USA (CENTCOM). Dotyczy to głównie obszaru Morza Czerwonego w pobliżu Jemenu i Cieśniny Bab al-Mandab. Na początku grudnia br. celem ataków były trzy statki: Unity Explore, Number 9 i AOM Sophie II.

 
nowa_autopromocja_morskirynek24_newsletter
 

Realne bezpieczeństwo w wirtualnym świecie

  Realne bezpieczeństwo w wirtualnym świecie

– Żyjemy dziś w świecie, w którym nie wystarczy być bezpiecznym. Musisz udowodnić, że jesteś bezpieczny – stwierdził Chris Krebs, były szef agencji ds. cyberbezpieczeństwa i bezpieczeństwa infrastruktury USA. Jego słowa są szczególnie istotne w kontekście coraz bardziej wzmożonych działań cyberprzestępców. 

 
 

To nie był dobry rok

  To nie był dobry rok

Rok 2023 na światowym rynku przewozów masowych nie był udany. I to wbrew większości czynników wpływającym zwykle na jego kondycję. Towarów do przewiezienia było więcej niż wchodzącego do eksploatacji tonażu, a statki pływały wolniej, ze względu na wchodzące w życie w przyszłym roku przepisy dotyczące ograniczenia emisji CO2, więc ich fizyczna podaż była mniejsza. 

 
newsletter_sailing-railing_600x75
 

Zmiany w prenumeracie

 

Spółka RUCH postanowiła z dniem 31.12.2023 r. zakończyć dystrybucję wydawnictw prasowych w systemie prenumeraty. Do końca 2023 r. wszystkie zobowiązania RUCH-u w tym zakresie będą realizowane zgodnie z harmonogramem. Natomiast spółka nie przyjmuje nowych zamówień na 2024 r. Oznacza to, że system prenumeraty wygaśnie 1 stycznia 2024 r.
Czytelnicy, którzy zamawiali „Namiary na Morze i Handel” za pośrednictwem RUCH-u, a w dalszym ciągu są zainteresowani kontynuowaniem prenumeraty i otrzymywaniem naszego dwutygodnika, proszeni są o bezpośredni kontakt z nami pod adresem email: prenumerata@namiary.pl lub pod nr tel. 59 664 93 92.

 
  25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Informujemy, że administratorem danych osobowych są Namiary Sp. z o.o. (81-319 Gdynia, Śląska 21). Dane nie będą udostępniane innym podmiotom. Masz prawo do wglądu i poprawiania swoich danych oraz możliwość usunięcia swojego adresu email z naszej bazy, klikając wypisz. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.  
Namiary Newsletter #266 | Zielone korytarze dla żeglugi | Statki na celowniku dronów | Realne bezpieczeństwo w wirtualnym świecie | To nie był dobry rok ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­