Namiary Newsletter #274 | Energia z wiatru dla silnej Polski | Portowy awans tabela | Największa na świecie | Dyskusja o kosztach emisji | Porty są coraz droższe ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Newsletter nagłówek
autopromo_polishports24newsletter
 

Energia z wiatru dla silnej Polski

  Cyberbezpieczeństwo jako Energia z wiatru dla silnej Polski

Transformacja energetyczna całej Europy przyspiesza, a proces ten będzie długi i wymagający. Zielona energia to konieczność z punktu widzenia suwerenności Polski i jej interesu narodowego. Skala czekających nas zmian stanowi ogromne wyzwanie finansowe, techniczne i społeczne. 

 
 

Portowy awans

  Portowy awans

Port Gdańsk zakończył 2023 r. na 9. miejscu w rankingu europejskich portów. Oznacza to również, że z wynikiem 81 mln t, jest 7. portem Unii Europejskiej. W stosunku do 2022 r. Gdańsk awansował z 13. Miejsca, wyprzedzając takie porty jak m.in. Walencja, Barcelona, Marsylia czy Amsterdam. 

 
Namiary Facebook Prenumerata Namiary linkedin
 

Największa na świecie

  Największa na świecie

Ruszyły prace przy budowie nowej brytyjskiej morskiej farmy wiatrowej Hornsea 3, położonej 120 km od wybrzeża Norfolk i 160 km od wybrzeża Yorkshire. Po oddaniu do użytku w 2027 r. stanie się ona największym projektem morskiej energetyki wiatrowej na świecie z 231 turbinami i powierzchnią 696 km2 oraz produkcją energii o mocy 2,9 GW. 

 
 

Dyskusja o kosztach emisji

  Dyskusja o kosztach emisji

Według organizacji pozarządowej Transport & Environment (T&E) główni przewoźnicy żeglugowi „czerpią korzyści z unijnych opłat za emisję CO2” wprowadzonych w ramach ETS na początku 2024 r. Zdaniem T&E dodatkowe opłaty narzucone przez armatorów są wyższe niż rzeczywiste koszty.

 
 

Porty są coraz droższe

  Porty są coraz droższe

– Armatorzy uważają nasze porty za w pełni profesjonalne. I mam tutaj na myśli polskie terminale, urzędy morskie czy też zarządy portów. Jednak coraz częściej słyszę opinię, że nasza oferta stała się mniej konkurencyjna cenowo w porównaniu do innych portów – mówi Jacek Tymiński, wiceprzewodniczący Polskiego Związku Maklerów Okrętowych.

 
  25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Informujemy, że administratorem danych osobowych są Namiary Sp. z o.o. (81-319 Gdynia, Śląska 21). Dane nie będą udostępniane innym podmiotom. Masz prawo do wglądu i poprawiania swoich danych oraz możliwość usunięcia swojego adresu email z naszej bazy, klikając wypisz. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.  
Namiary Newsletter #274 | Energia z wiatru dla silnej Polski | Portowy awans tabela | Największa na świecie | Dyskusja o kosztach emisji | Porty są coraz droższe ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­