Namiary Newsletter #246 | Cyberbezpieczeństwo na unijnym poziomie | Cyfrowy konosament | Rosyjskie paliwa omijają sankcje | Tankowce pod kontrolą | Mniejszy popyt na kontenery ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Newsletter nagłówek
cwgm_newsletter2_1068x543
 

Cyberbezpieczeństwo na unijnym poziomie

 

Nowelizacja dyrektywy NIS2 z 16 stycznia br., będąca podstawą funkcjonowania systemów cyberbezpieczeństwa w przestrzeni unijnej, także w odniesieniu do portów morskich i sektora TSL, wprowadza kilka zmian w zakresie regulacji. Otóż zakłada tzw. samoidentyfikację podmiotów.

 
 

Cyfrowy konosament

  Cyfrowy konosament

Po latach dyskusji i powolnym postępie w kierunku digitalizacji dokumentacji używanej podczas transportu ładunków Digital Container Shipping Association (DCSA) donosi o przełomie, dzięki któremu papierowe kopie konosamentu zostaną w pełni zdigitalizowane.

 
Sailingi i Railingi Namiary Facebook Prenumerata Namiary
 

Rosyjskie paliwa omijają sankcje

  Rosyjskie paliwa omijają sankcje

Na początku lutego br., hiszpańskie władze zakazały tankowcowi Maersk Magellan rozładunku w Porcie Tarragona, ponieważ przewożony olej napędowy był wcześniej transportowany przez jednostkę pływającą pod banderą Rosji. To efekt wzmożonej kontroli organów regulacyjnych związanej z rosyjskimi transferami ropy między statkami.

 
 

Tankowce pod kontrolą

  Tankowce pod kontrolą

Sun Ship Management Ltd, firma żeglugowa z siedzibą w Dubaju, może wkrótce zostać objęta unijnymi sankcjami – twierdzi „Politico”. Firma ta nazywała się do niedawna SCF Ship Management (Dubaj) i była spółką zależną rosyjskiego państwowego armatora Sovcomflot.

 
 

Mniejszy popyt na kontenery

  Mniejszy popyt na kontenery

Po rekordowym 2021 r. w zeszłym roku morskie terminale kontenerowe odnotowały spadek przeładunków o 4%. Zmniejszenie obrotów dotknęło wszystkie działające w polskich portach. W najmniejszym stopniu największy i najmniejszy – Baltic Hub i OT Port Gdynia odnotowały spadek o niecałe 2% – a najbardziej GTC, gdzie spadek wyniósł 9%.

 
  25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Informujemy, że administratorem danych osobowych są Namiary Sp. z o.o. (81-319 Gdynia, Śląska 21). Dane nie będą udostępniane innym podmiotom. Masz prawo do wglądu i poprawiania swoich danych oraz możliwość usunięcia swojego adresu email z naszej bazy, klikając wypisz. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.  
Namiary Newsletter #246 | Cyberbezpieczeństwo na unijnym poziomie | Cyfrowy konosament | Rosyjskie paliwa omijają sankcje | Tankowce pod kontrolą | Mniejszy popyt na kontenery ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­