Namiary Newsletter #271 | Intermodalne cyberbezpieczeństwo | Świadomość polskiej bandery | Kontenery na Dunaju | Kolejny rok spadków | Z optymizmem w przyszłość ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏ ͏
|
|
|
Intermodalne cyberbezpieczeństwo
Regulacje dotyczące cyberbezpieczeństwa coraz większy nacisk kładą na bezpieczeństwo całego łańcucha dostaw i wszystkich działających w jego ramach firm. W ramach dyrektywy NIS2 Unia Europejska zwraca uwagę na „bezpieczeństwo łańcucha dostaw, w tym aspekty związane z bezpieczeństwem dotyczące relacji pomiędzy każdym podmiotem a jego bezpośrednimi dostawcami produktów lub usług”.
|
|
|
|
|
|
Świadomość polskiej bandery
Wiedza na temat problemów utrzymania statków pod polską banderą nie jest powszechna. Około połowy Polaków, niezależnie od wieku, miejsca zamieszkania oraz poziomu wykształcenia deklaruje brak znajomości przyczyn braku statków pod polską banderą. Mimo to przekonanie o potrzebie czy wręcz konieczności posiadania floty pod własną banderą jest silne.
|
|
|
|
|
|
Kontenery na Dunaju
Ukraińskie Przedsiębiorstwo Żeglugi Dunajskiej (UDP) planuje uruchomić żeglugę kontenerową na środkowym i górnym Dunaju. Trasa przez Dunaj będzie stanowić nową alternatywę dla ukraińskich eksporterów, którzy od początku rosyjskiej inwazji w 2022 r. mają ograniczone możliwości. Trwają konsultacje ze spedytorami w sprawie liczby kontenerów potrzebnych do sformowania pierwszych przewozów.
|
|
|
|
|
|
Kolejny rok spadków
Po roku spadków, określanym przez niektórych ekspertów jako normalizacja po rekordowym 2021 r., terminale kontenerowe w polskich portach, w 2023 r. po raz kolejny zanotowały spadek obrotów. Największe dotknęły OT Port Gdynia, 22%, oraz Hutchinson Ports Gdynia (Gdynia Container Terminal) – 9%.
|
|
|
|
|
|
Z optymizmem w przyszłość
– Rok 2023 był dla nas trudny. Głównie z powodu spadku przewozów cargo, które wynikały z kryzysu w Szwecji. Wysoka inflacja spowodowała, że kurs korony szwedzkiej znacząco spadł w stosunku do innych walut europejskich i Szwecja przestała inwestować lokalnie, m.in. wstrzymano projekty budowlane, a nasze promy przewoziły właśnie dużo takich materiałów.
|
|
|
|
|
|
25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Informujemy, że administratorem danych osobowych są Namiary Sp. z o.o. (81-319 Gdynia, Śląska 21). Dane nie będą udostępniane innym podmiotom. Masz prawo do wglądu i poprawiania swoich danych oraz możliwość usunięcia swojego adresu email z naszej bazy, klikając wypisz. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.
|
|
|
|