Namiary Newsletter #267 | Epsilon popłynie do Szwecji | Polska Izba Morskiej Energetyki Wiatrowej | Klimatyczne wyzwania | Kontenerowa transakcja | Przeciwko szarej flocie | Kontynuacja masowych wzrostów
|
|
|
Epsilon popłynie do Szwecji
Prom Epsilon, będący własnością Euroafrica Shipping Lines, będzie od stycznia 2024 r. pływał w barwach Unity Line, na trasie Świnoujście–Trelleborg. Statek ma 186,5 m długości, 25,6 m szerokości oraz dysponuje linią ładunkową o długości 2860 m. Na pokład zabiera także ok. 500 pasażerów.
|
|
|
|
|
|
Polska Izba Morskiej Energetyki Wiatrowej
W Polsce powstanie nowa izba gospodarcza w odpowiedzi na dynamiczny rozwój sektora morskiej energetyki wiatrowej w Polsce oraz w regionie bałtyckim. Polskie Towarzystwo Morskiej Energetyki Wiatrowej (PTMEW), działające od 2010 r. na rzecz polskiego przemysłu morskiej energetyki wiatrowej powołuje do życia Polską Izbę Morskiej Energetyki Wiatrowej (PIMEW).
|
|
|
|
|
|
Klimatyczne wyzwania
– Dostępność paliw alternatywnych zadecyduje o tym, czy cele IMO w zakresie emisji gazów cieplarnianych w żegludze do 2030 r. zostaną osiągnięte – uważa BIMCO. Obecnie, według danych organizacji, ok. 2% światowej floty pod względem nośności może spalać paliwa alternatywne. Kolejne 4% całego tonażu zaprojektowano tak, aby było gotowe do ich użytku.
|
|
|
|
|
|
Kontenerowa transakcja
Korea Ocean Business Corporation i Korea Development Bank wybrały spółkę Pan Ocean z Harim Group jako preferowanego oferenta do przejęcia kontroli nad 8. na świecie armatorem kontenerowym HMM. Proponowany pakiet 58% udziałów, których dotyczyć ma transakcja, wyceniany jest na 4,92 mld USD.
|
|
|
|
|
|
Przeciwko szarej flocie
Rok po wprowadzeniu w życie ograniczeń dotyczących udziału Unii Europejskiej w handlu rosyjską ropą Bruksela dodała nowe środki mające na celu zwiększenie przejrzystości w zakresie sprzedaży tankowców i transferów STS z udziałem rosyjskich firm.
|
|
|
|
|
|
Kontynuacja masowych wzrostów
Kolejny rok z rzędu wielkość przeładunków towarów masowych w polskich portach już po 10 miesiącach przekracza wielkość całorocznych przeładunków poprzedniego roku. Do końca października porty przeładowały 78,8 mln t ładunków masowych, co oznacza wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. o 29%...
|
|
|
|
|
|
Zmiany w prenumeracie
Spółka RUCH postanowiła z dniem 31.12.2023 r. zakończyć dystrybucję wydawnictw prasowych w systemie prenumeraty. Do końca 2023 r. wszystkie zobowiązania RUCH-u w tym zakresie będą realizowane zgodnie z harmonogramem. Natomiast spółka nie przyjmuje nowych zamówień na 2024 r. Oznacza to, że system prenumeraty wygaśnie 1 stycznia 2024 r. Czytelnicy, którzy zamawiali „Namiary na Morze i Handel” za pośrednictwem RUCH-u, a w dalszym ciągu są zainteresowani kontynuowaniem prenumeraty i otrzymywaniem naszego dwutygodnika, proszeni są o bezpośredni kontakt z nami pod adresem email: prenumerata@namiary.pl lub pod nr tel. 59 664 93 92.
|
|
|
|
|
|
25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Informujemy, że administratorem danych osobowych są Namiary Sp. z o.o. (81-319 Gdynia, Śląska 21). Dane nie będą udostępniane innym podmiotom. Masz prawo do wglądu i poprawiania swoich danych oraz możliwość usunięcia swojego adresu email z naszej bazy, klikając wypisz. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.
|
|
|
|