Kontenerowa transakcja

fot. freepik

Korea Ocean Business Corporation i Korea Development Bank wybrały spółkę Pan Ocean z Harim Group jako preferowanego oferenta do przejęcia kontroli nad 8. na świecie armatorem kontenerowym HMM. Proponowany pakiet 58% udziałów, których dotyczyć ma transakcja, wyceniany jest na 4,92 mld USD. Oznacza to, że łączna wycena firmy wynosi prawie 8,5 mld USD.

Kolejnym krokiem będą ostateczne negocjacje w sprawie szczegółowych warunków umowy. Oczekuje się, że w najbliższym czasie Harim rozpocznie dodatkowe badanie due diligence HMM. Sfinalizowanie transakcji spodziewane jest w I połowie 2024 r.

Pan Ocean to jeden z liderów w transporcie ładunków masowych suchych. Zarządza flotą ok. 300 statków, z czego 70% stanowią masowce. Operuje również kontenerowcami i tankowcami LNG. Z kolei Harim Group specjalizuje się w przetwórstwie żywności i jest największą w Korei Płd. firmą drobiarską. W transakcji ma pomóc spółka private equity JKL, która była partnerem przejęcia Pan Ocean przez Harim w 2015 r. Z kolei HHM dysponuje obecnie flotą 70 kontenerowców o pojemności ponad 783 tys. TEU.

Byłby to finał trwających od 10 lat wysiłków rządu Korei Południowej mających na celu ratowanie znajdującej się w trudnej sytuacji finansowej Hyundai Merchant Marine, a następnie pomyślną reorganizację firmy jako HMM. KDB po raz pierwszy zainwestował w przedsiębiorstwo w 2013 r., gdy stało na krawędzi bankructwa, a 3 lata później przejął kontrolę nad spółką w drodze konwersji długu na kapitał, w ramach której utworzono także Korea Ocean Business Corporation, która miała kierować restrukturyzacją firmy.

PRZEZPiotr Frankowski
ŹRÓDŁONAMIARY Newsletter #267
Poprzedni artykułKlimatyczne wyzwania
Następny artykułPrzeciwko szarej flocie