Namiary Newsletter #277 | Bałtyckie kontenery tabela | Chińskie cyberincydenty | Stena stawia na metanol | Transportowe zaplecze dużych portów ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Newsletter nagłówek
 

Bałtyckie kontenery

  Bałtyckie kontenery

Przeładunki kontenerów w 10 największych portach na Bałtyku wynosiły w 2023 r. 8,38 mln TEU, co oznacza spadek o 0,85% – wynika z danych Actii Forum. Wciąż największym bałtyckim portem kontenerowym pozostaje Gdańsk.

 
 

Chińskie cyberincydenty

  Chińskie cyberincydenty

Słowacka firma ESET wykryła elementy złośliwego oprogramowania o nazwie Korplug w systemach wielu firm spedycyjnych w Norwegii, Grecji i Holandii. Wydaje się, że penetracje miały miejsce również na statkach, a nie tylko w systemach biurowych na lądzie. 

 
 

Stena stawia na metanol

  Stena stawia na metanol

Stena Line planuje konwersję dwóch promów ro-pax operujących między Wielką Brytanią a Irlandią – na zasilanie metanolem. Pierwsza jednostka szwedzkiego armatora przeszła taką przebudowę w 2015 r. Był to prom Stena Germanica, a prace wykonano w Gdańskiej Stoczni Remontowa.

 
Namiary Facebook Prenumerata Namiary linkedin
 

Transportowe zaplecze dużych portów

  Transportowe zaplecze dużych portów

Kongestia na drogach i liniach kolejowych to problem większości dużych europejskich portów morskich. Trójmiasto i porty Szczecin-Świnoujście również muszą się zmierzyć z tym wyzwaniem. Z jednej strony kongestię udało się częściowo zmniejszyć dzięki modernizacji torów kolejowych w samych portach oraz wskutek realizacji nowych inwestycji drogowych. 

 
  25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Informujemy, że administratorem danych osobowych są Namiary Sp. z o.o. (81-319 Gdynia, Śląska 21). Dane nie będą udostępniane innym podmiotom. Masz prawo do wglądu i poprawiania swoich danych oraz możliwość usunięcia swojego adresu email z naszej bazy, klikając wypisz. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.  
Namiary Newsletter #277 | Bałtyckie kontenery tabela | Chińskie cyberincydenty | Stena stawia na metanol | Transportowe zaplecze dużych portów ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­