Namiary Newsletter #197 | Cyfrowa optymalizacja | Sztuczna inteligencja w żegludze | Elektryczny Göteborg | Pomysł na megaelektrownię | Rynek promowy w dobie pandemii ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Logo Namiary NEWSLETTER
Cyfrowa optymalizacja
 

Cyfrowa optymalizacja

– Digitalizacja jest kluczowym czynnikiem zwiększonej wydajności w sektorze morskim. Jednak zalecane jest stopniowe podejście do tej kwestii. Szczególnie że cyfrowe rozwiązania mają pomagać w produkcji statków, zarządzaniu flotą, a głównym celem jest integracja całej logistyki dostaw. Jednak lepiej zastosować prostsze, ale za to niezawodne rozwiązania, na których można polegać, niż realizować ambitne i…

 
 

Sztuczna inteligencja w żegludze

  Sztuczna inteligencja w żegludze

Japoński armator Mitsui O.S.K. Lines ogłosił, że zamierza wykorzystać sztuczną inteligencję do osiągnięcia większej wydajności przy wyznaczaniu tras dla swojej floty, czego efektem ma być zmniejszenia emisji ze statków. W tej sprawie MOL współpracuje z amerykańskim startupem Bearing, zajmującym się technologią AI w celu poprawy wydajności w branży morskiej.

 
Sailingi i railingi
 

Elektryczny Göteborg

Elektryczny Göteborg 

Stena Line, Volvo Group, Scania i port w Göteborgu połączyły siły, aby doprowadzić do ograniczenia emisji CO2 w porcie o 70% do 2030 r. Projekt pod nazwą „Inicjatywa Tranzero” obejmuje przejście jego klientów na paliwa alternatywne oraz napęd elektryczny.

 
Pomysł na megaelektrownię
 

Pomysł na megaelektrownię

Rząd Korei Południowej zobowiązał się wesprzeć plan budowy największej na świecie morskiej farmy wiatrowej o mocy 8,2 GW. Ma ona powstać u wybrzeży Sinan, małego archipelagu na południowo-zachodnim wybrzeżu kraju, i kosztować 43 mld USD. Inwestycja ma być realizowana w ramach „Zielonego Nowego Ładu”, mającego na celu zmniejszenie emisji CO2.

 
 

Rynek promowy w dobie pandemii

  Rynek promowy w dobie pandemii

Pandemia COVID-19 spowodowała ogromny wstrząs na bałtyckim rynku żeglugi promowej. Rozprzestrzenianie się koronawirusa wymusiło na krajach regionu Morza Batyckiego podjęcie daleko idących działań, które sprowadziły się mi.in. do zamknięcia granic, wprowadzenia restrykcji w podróżowaniu oraz lockdownu.

 
 

25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Informujemy, że administratorem danych osobowych są Namiary Sp. z o.o. (81-319 Gdynia, Śląska 21). Dane nie będą udostępniane innym podmiotom. Masz prawo do wglądu i poprawiania swoich danych oraz możliwość usunięcia swojego adresu email z naszej bazy, klikając wypisz.
Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.

 
Namiary Newsletter #197 | Cyfrowa optymalizacja | Sztuczna inteligencja w żegludze | Elektryczny Göteborg | Pomysł na megaelektrownię | Rynek promowy w dobie pandemii ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­