Namiary Newsletter #242 | MSC kontra Bloomberg | Dofinansowanie w związku z wojną | CO2 pod dnem morskim | Zielony metanol ze Szwecji | Aby specjalizacje pozostały inteligentne ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Newsletter nagłówek
autopromocja_morskirynek23newsletter
 

MSC kontra Bloomberg

  MSC kontra Bloomberg

MSC „stał się głównym kanałem handlu narkotykami dla bałkańskich gangów” – wynika z raportu opublikowanego przez Bloomberg. Według dziennikarzy armator został „zinfiltrowany” przez „kartel przemytniczy kokainy”, a wnioski takie wyciągnięto po analizie zatrzymania ładunku narkotyków, które w 2019 r. zostały znalezione na pokładzie MSC Gayane w Filadelfii. MSC zdecydowanie zaprzecza oskarżeniom.

 
 

Dofinansowanie w związku z wojną

  Dofinansowanie w związku z wojną

Stocznia Meyer Turku w Finlandii otrzymała od fińskiego rządu pożyczkę w wysokości 80 mln euro ze względu na obciążenia spowodowane wojną w Ukrainie. Działania te uzyskały aprobatę Komisji Europejskiej, ponieważ, jak podkreśliła Bruksela, „mieszą się one w ramach awaryjnych środków finansowych opracowanych w związku z obecnym kryzysem geopolitycznym”.

 
 

CO2 pod dnem morskim

  COsub2/sub pod dnem morskim

Japoński armator K Line (Kawasaki Kisen Kaisha) przyłączył się do norweskiego projektu Northern Lights, w celu transportu CO2 do składowania pod dnem morskim. Firma podpisała umowy bare boat charter i time charter na dwa statki do przewozu CO2, zamówione przez Northern Lights, które budowane są w Chinach.

 
Sailingi i Railingi Namiary Facebook Prenumerata Namiary
 

Zielony metanol ze Szwecji

  Zielony metanol ze Szwecji

Duńska firma Ørsted zajmująca się energią odnawialną postanowiła zbudować w Szwecji zakład, który ma być największym producentem zielonego e-metanolu w Europie. Projekt FlagshipONE powstać ma w Örnsköldsvik, w północnej Szwecji. Ørsted przejął pełną własność FlagshipONE, nabywając całość udziałów od Liquid Wind AB.

 
 

Aby specjalizacje pozostały inteligentne

  Aby specjalizacje pozostały inteligentne

Chcielibyśmy wyrazić zaniepokojenie docierającymi do nas informacjami dotyczącymi planów likwidacji Krajowej Inteligentnej Specjalizacji (KIS) „Innowacyjne technologie morskie w zakresie specjalistycznych jednostek pływających, konstrukcji morskich i przybrzeżnych oraz logistyki opartej o transport morski i śródlądowy”. 

 
  25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Informujemy, że administratorem danych osobowych są Namiary Sp. z o.o. (81-319 Gdynia, Śląska 21). Dane nie będą udostępniane innym podmiotom. Masz prawo do wglądu i poprawiania swoich danych oraz możliwość usunięcia swojego adresu email z naszej bazy, klikając wypisz. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.  
Namiary Newsletter #242 | MSC kontra Bloomberg | Dofinansowanie w związku z wojną | CO2 pod dnem morskim | Zielony metanol ze Szwecji | Aby specjalizacje pozostały inteligentne ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­