Namiary Newsletter #229 | Kontenerowy powrót do normalności? | W kierunku metanolu | Wycieczkowiec na metanol | „Risky business” dla sektora TSL? ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­
Newsletter nagłówek
kaczka22_newsletter_600x150
 

Kontenerowy powrót do normalności?

  Kontenerowy powrót do normalności?

Po 2 latach rekordowych wyników spowodowanych wzrostem wolumenów, ograniczeniami przepustowości i opóźnieniami w portach, branża żeglugi kontenerowej zaczyna wykazywać pierwsze oznaki osłabienia – wynika z danych BIMCO. Jest to efekt zmiany priorytetów wydatków wśród konsumentów, szalejącej globalnej inflacji oraz obaw przed nadchodzącą recesją.

 
 

W kierunku metanolu

  W kierunku metanolu

Operator Stena Proman odebrał pierwszy tankowiec średniej klasy napędzany metanolem. Jednostka Stena Pro Patria, o nośności 50 tys. t, powstała w chińskiej stoczni Guangzhou Shipyard International Co.

 
Sailingi i Railingi autopromo_pmij2022newsletter
 

Wycieczkowiec na metanol

  Wycieczkowiec na metanol

W stoczni Meyer Turku ruszyła budowa pierwszego dużego statku wycieczkowego przystosowanego do konwersji na metanol. Jednostka powstaje dla niemieckiego TUI Cruises. Statek Mein Schiff 7 wejdzie do eksploatacji w 2024 r. Nie podano jednak żadnych szczegółów na temat zmian, które zostaną wprowadzone w układach napędowych w celu dostosowania do spalania ekologicznego paliwa.

 
 

„Risky business” dla sektora TSL?

  „Risky business” dla sektora TSL?

Jednym ze skutków rozpoczętej 24 lutego 2022 r. bezprecedensowej inwazji Rosji na Ukrainę jest nałożenie przez społeczność międzynarodową szeregu sankcji gospodarczych na Federację Rosyjską. Zagadnienie to stanowi istotne wyzwanie dla przedstawicieli transportu, spedycji i logistyki, ponieważ z powodu jego wielowątkowości oraz szybkiego tempa procesu legislacyjnego związanego z wprowadzeniem sankcji, ryzyko ich nieświadomego – co nie…

 
 

Kongres Morski po raz dziewiąty

  Kongres Morski po raz dziewiąty

Między 29 a 30 czerwca br. w Szczecinie odbędzie się 9. Międzynarodowy Kongres Morski. Wydarzenie to tradycyjnie poświęcone będzie najważniejszym kwestiom dotyczącym branży morskiej. Wśród tematów obrad są m.in. takie zagadnienia jak: rozwój projektów infrastrukturalnych związanych z dostępem do portów morskich od strony morza i lądu, dyskusje o przemyśle stoczniowym, sektorze offshore wind, śródlądowych drogach…

 
  25 maja 2018 r. weszło w życie Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Informujemy, że administratorem danych osobowych są Namiary Sp. z o.o. (81-319 Gdynia, Śląska 21). Dane nie będą udostępniane innym podmiotom. Masz prawo do wglądu i poprawiania swoich danych oraz możliwość usunięcia swojego adresu email z naszej bazy, klikając wypisz. Zapoznaj się z naszą polityką prywatności.  
Namiary Newsletter #229 | Kontenerowy powrót do normalności? | W kierunku metanolu | Wycieczkowiec na metanol | „Risky business” dla sektora TSL? ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­ ͏ ‌     ­