Kolejny rok z rzędu wielkość przeładunków towarów masowych w polskich portach już po 10 miesiącach przekracza wielkość całorocznych przeładunków z poprzedniego roku. Do końca października porty przeładowały 78,8 mln t ładunków masowych, co oznacza wzrost w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. o 29%, a w porównaniu do wyniku za cały 2022 r. jest już wartością większa o 2,5%.

Najdynamiczniej zwiększały się w minionych 10 miesiącach przeładunki zboża – o 45,2%. Bardzo zbliżoną dynamikę odnotowano też w zakresie paliw płynnych, których przyrost sięgnął 43,8% i miał najwyższą wartość pod względem wolumenu – paliw przeładowano o 12,4 mln t więcej niż w rok wcześniej. Dynamicznie rosły też przeładunki węgla – o 26,7%. Zmniejszyły się natomiast przeładunki innych towarów masowych, o 7,2%, i przede wszystkim rudy, o 53,3%.


Dostęp do dalszej treści jest ograniczony tylko dla prenumeratorów. Zaloguj się lub zarejstruj przy użyciu kodu zaproszenia, który otrzymałeś/otrzymasz wraz z prenumeratą.

Mam już konto
   
Nie mam konta
*Pole wymagane
PRZEZMaciej Goniszewski
ŹRÓDŁONamiary na Morze i Handel 24/2023
Poprzedni artykułBezpieczeństwo gospodarki morskiej (porty, żegluga, logistyka)
Następny artykułTo nie był dobry rok