Felieton Namiarów

Będzie bałagan

Projekt nowej ustawy portowej to swoista rewolucja w obowiązujących dotąd przepisach. W sumie jej założenia...

Gdynia wraca na mapę!

Konkretnie, wraca na mapę portów obsługiwanych przez oceaniczne serwisy żeglugowe – i to od razu...

Odgrzewany kotlet

Ostatnio zdjęto z półki i odkurzono projekt połączenia Stoczni Marynarki Wojennej ze Stocznią Remontową Nauta....

Trzy grzyby w barszczu

Kiedy w zeszłym roku Polska Żegluga Bałtycka zapowiedziała, że zamierza wprowadzić na linię z Gdańska...

Trzy razy zmierz – raz przytnij

Podczas niedawnego Transport Week przedstawiciele zarządów głównych portów prezentowali plany ich rozbudowy. Można było odnieść...

Biada outsiderom

Według brytyjskiej firmy konsultingowej MDS Transmodal, już niemal 90% pojemności globalnej floty kontenerowej znajduje się...

Gierek się kłania

Jest już gotowa koncepcja terminalu kontenerowego w Świnoujściu. Według założeń mógłby on powstać w ciągu...

Miasto urządza się w porcie

Port gdański, w przeciwieństwie do gdyńskiego, dysponuje jeszcze pokaźnymi wolnymi obszarami na rozwój, głównie w...

Cuius regio, eius religio

9 stycznia br. nadzór nad gospodarką wodną kraju od Ministerstwa Środowiska przejęło Ministerstwo Gospodarki Morskiej...

Statki coraz większe – problemy też

Statki są coraz większe, ale liczba portów, które je obsługują, szybko się kurczy – tak...

Spokoju i stabilizacji!

Wbrew przewidywaniom w mijającym roku w polskiej gospodarce, w przeciwieństwie do polityki, źle się nie...

„Mondo cane”

W dawno minionych czasach, a konkretniej jakieś pół wieku temu, w naszych kinach wyświetlano film...