Felieton Namiarów

Nader krótka pamięć

To, co się wyprawia ostatnio w Polskiej Żegludze Bałtyckiej z promem Nova Star, świadczy, że...

Pomijana Gdynia

Gdańsk traci właśnie swą wyjątkową pozycję jako jedyny niezamarzający, głębokowodny port bałtycki. Właśnie wyrosła mu...

Będzie bałagan

Projekt nowej ustawy portowej to swoista rewolucja w obowiązujących dotąd przepisach. W sumie jej założenia...

Gdynia wraca na mapę!

Konkretnie, wraca na mapę portów obsługiwanych przez oceaniczne serwisy żeglugowe – i to od razu...

Odgrzewany kotlet

Ostatnio zdjęto z półki i odkurzono projekt połączenia Stoczni Marynarki Wojennej ze Stocznią Remontową Nauta....

Trzy grzyby w barszczu

Kiedy w zeszłym roku Polska Żegluga Bałtycka zapowiedziała, że zamierza wprowadzić na linię z Gdańska...

Trzy razy zmierz – raz przytnij

Podczas niedawnego Transport Week przedstawiciele zarządów głównych portów prezentowali plany ich rozbudowy. Można było odnieść...

Biada outsiderom

Według brytyjskiej firmy konsultingowej MDS Transmodal, już niemal 90% pojemności globalnej floty kontenerowej znajduje się...

Gierek się kłania

Jest już gotowa koncepcja terminalu kontenerowego w Świnoujściu. Według założeń mógłby on powstać w ciągu...

Miasto urządza się w porcie

Port gdański, w przeciwieństwie do gdyńskiego, dysponuje jeszcze pokaźnymi wolnymi obszarami na rozwój, głównie w...

Cuius regio, eius religio

9 stycznia br. nadzór nad gospodarką wodną kraju od Ministerstwa Środowiska przejęło Ministerstwo Gospodarki Morskiej...

Statki coraz większe – problemy też

Statki są coraz większe, ale liczba portów, które je obsługują, szybko się kurczy – tak...