Fakty i trendy

Armatorzy z polską klasą

- W programie „Batory” widzimy przede wszystkim możliwość zacieśnienia współpracy z polskimi stoczniami i polskimi armatorami, w zakresie klasyfikacji nowo budowanych statków, certyfikacji produkujących...

Winny zmowy cenowej

Höegh Autoliners ma zapłacić karę w wysokości 21 mln USD za udział w zmowie cenowej - uznał Departament Sprawiedliwości USA. Norweski armator zgodził się...

Stoczniowe odbicie

Stocznia Hyundai Heavy Industries podpisała umowę na budowę 10 dużych masowców (VLOCs) do przewozu rudy dla armatora Polaris. Wartość kontraktu to 800 mln USD....

Największy na świecie

MOL FSRU Challenger to największa na świecie jednostka typu FSRU (floating storage regasification unit), służąca do magazynowania i regazyfikacji LNG. Statek powstał w stoczni...

Bałtycka perspektywa promowa

- Działania w zakresie powiększania potencjału poszczególnych armatorów polegają przede wszystkim na wydłużaniu linii ładunkowych. Na obecnie projektowanych nowych jednostkach oraz tych, które podlegają...

Rosnący rynek reeferów

Niemiecki armator Hapag-Lloyd zamówił 7700 kontenerów chłodniczych (7000 wielkości 40’ i 700 wielkości 20’). Tysiąc nowych pojemników wyposażonych jest w technologię kontrolowanej atmosfery (ExtraFresh...

O infrastrukturze w Göteborgu

HRS: On-shore Power Supply to druga edycja seminarium poświęconego rozwojowi infrastruktury OPS w regionie Morza Bałtyckiego. Spotkanie organizowane jest we współpracy z redakcją magazynu „Harbors...

Żeglugowy fundusz awaryjny

Sojusz żeglugowy THE Alliance ustanowił specjalny fundusz w wysokości 50 mln USD na wypadek niewypłacalności oraz trudności finansowych swoich członków. W skład aliansu wchodzą:...

Kontenerowe wzrosty na Bałtyku

W I półroczu 2017 r. utrzymał się pozytywny trend na bałtyckim rynku kontenerowym. Jednak szacowane tempo wzrostu spadło do poziomu 2,8%. Dynamika ta była...