Fakty i trendy

Jak utrzymać towarową hossę?

Kilka ostatnich lat nie sprzyjało rozwojowi kolejowych przewozów towarowych w Polsce. Spadkowego trendu nie były w stanie zahamować oficjalne deklaracje o priorytetowym traktowaniu szynowego...

W Arktyce na ciężkim paliwie

Międzynarodowa Rada Czystego Transportu (ICCT) zbadała wykorzystanie ciężkiego oleju opałowego w Arktyce. Z zebranych danych wynika, że żegluga polarna emituje w spalinach 193 t...

Logistyczny blockchain

Konsorcjum AB InBev, Accenture, APL, Kuehne + Nagel oraz europejskiej organizacji celnej (European Customs Organization) z sukcesem przetestowało rozwiązanie blockchain, mające na celu wyeliminowanie...

Farmy wiatrowe bez dotacji

Hollandse Kust Zuid to bliźniacze farmy wiatrowe, o mocy 350 MW, które mają powstać do 2022 r. u wybrzeży Holandii. Będą pierwszymi tego typu...

Potencjał w odbudowie

- Działamy wielotorowo. Po pierwsze chcielibyśmy w momencie, gdy nadarzy się taka okazja, kupić na rynku wtórnym używany statek ro-ro. Ale problem jest taki,...

Większe możliwości bunkrowania LNG

Total Marine Fuels Global Solutions (TMFGS) i Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) podpisały długoterminową umowę czarterową na dużą jednostkę bunkrującą o pojemności 18,6 tys....

Największa turbina na świecie

GE planuje stworzyć największa morską turbinę wiatrową na świecie o mocy 12 MW. Byłaby ona o ok. 1/3 mocniejsza od największego obecnie dostępnego na...

Kolejny pomysł na składane kontenery

Amerykańska firma Staxxon opracowała nową formułę składanych kontenerów. Jak informuje portal Business Insider, w przeciwieństwie do dotychczas oferowanych rozwiązań pojemniki składają się do jednego...

Bez człowieka ani rusz

Według prognoz niektórych analityków w ciągu najbliższych 50 lat serwisy kontenerowe będą obsługiwane przez autonomiczne statki, o pojemności 50 tys. TEU, oraz modułowe pływające...