Fakty i trendy

Gospodarka morska według ONZ

Przewozy ładunków drogą morską wyniosły w 2018 r. 11 mld t i były o 2,7% wyższe niż rok wcześniej. Jednak ich dynamika spada. Rok...

Marynarze ery cyfrowej

– Tradycyjne umiejętności żeglugi znikną całkowicie w ciągu najbliższych 20–30 lat, w wyniku czego zmienią się umiejętności wymagane do wykonywania poszczególnych zadań na statku...

Porozumienie w sprawie wodoru

Deme, Engie, Exmar, Fluxys, Port Antwerpia, Port Zeebrugge i WaterstofNet podpisały umowę w zakresie produkcji, transportu i magazynowania wodoru. To konsekwencje celu klimatycznego jaki...

Rosyjskie plany dla Szlaku Północnego

W ciągu 10 miesięcy br. arktycznym Szlakiem Północnym przewieziono ponad 26 mln t ładunku, w porównaniu do 15,9 mln t w tym samym okresie...

Bałtyckie ro-ro 2019

Światowa flota towarowych statków ro-ro obejmowała na początku 2019 r. 1533 jednostki o łącznej długości linii ładunkowej ponad 1,45 mln m. Wielkość floty, co...

Pływająca farma wiatrowa

Ruszyły prace przy montażu największej na świecie pływającej turbiny wiatrowej. Urządzenie o mocy 8,4 MW zostanie zainstalowane na pierwszej pływającej farmie wiatrowej WindFloat Atlantic...

Inteligentne promy

Stena Line rozszerza zastosowanie technologii sztucznej inteligencji (AI), aby przewidzieć najbardziej ekonomiczny sposób eksploatacji statku. Badania pilotażowe tego rozwiązania wykazały możliwość zmniejszenia zużycia paliwa...

Paliwa przyszłości

Według badań przeprowadzonych przez A.P. Møller-Mærsk i Lloyd’s Register najlepsze możliwości dekarbonizacji transportu morskiego polegają na znalezieniu nowych zrównoważonych źródeł energii, w szczególności: alkoholu,...

Jeszcze bardziej konkurencyjni

Europejska Organizacja Portów Morskich (ESPO) opublikowała raport środowiskowy za 2019 r. Podkreślono w nim, że jakość powietrza jest nadal najwyższym priorytetem środowiskowym portów. Raport...

Informacja o Twoich danych

Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie zgody poprzez zaznaczenie pola “zgadzam się”. Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Drogi użytkowniku,
25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE określane jako “RODO”, “ORODO”, “GDPR” lub “Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”
W związku z tym informujemy cię o przetwarzaniu twoich danych oraz zasadach na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku.

Jakich danych dotyczy zgoda?
Zgoda dotyczy danych, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie ze stron internetowych, serwisów oraz innych funkcjonalności strony Namiarów na Morze i Handel w tym zapisywanych w plikach cookies.

Kto administruje twoje dane?
Administratorem twoich danych będzie wydawca dwutygodnika Namiary na Morze i Handel, firma Namiary Sp. z o.o., którego szczegółowe dane znajdziesz tutaj oraz zaufani partnerzy wydawcy.
W związku z powyższym zgadzam się na profilowanie i przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych, analitycznych, które są zbierane w ramach korzystania przeze mnie ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności strony www.namiary.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies przez wydawcę Namiary Sp. z o.o. i Zaufanych Partnerów również po rozpoczęciu obowiązywania RODO czyli od 25 maja 2018 roku.
Wyrażenie tej zgody jest dobrowolne i możesz ją wycofać w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.

div.pp_default .pp_expand { display: none!important; }