Fakty i trendy

Sformalizowany alians

Japońscy armatorzy Kawasaki Kisen Kaisha (K-Line), Mitsui O.S.K. (MOL) i Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK) formalnie założyli spółkę joint venture w celu prowadzenia wspólnej...

Utracone kontenery

Światowa Rada Żeglugi (WSC) poinformowała, że średnia liczba kontenerów utraconych na morzu spadła od 2014 r. o 48%. Na podstawie najnowszych wyników badań oszacowano,...

Gdański warsztat turbin

Spółka Wartsila Polska uruchomiła w Gdańsku nowy warsztat TC przeznaczony do serwisowania turbosprężarek silników 4-suwowych produkcji firmy Napier i KBB. Powstał on w sąsiedztwie...

W synergii z biznesem

- Jeśli na uczelni wykonywane są badania naukowe i mają one zastosowanie aplikacyjne, czyli są realizowane na potrzeby przemysłu, a efekty tych badań są...

W sukurs branży morskiej

- Fundacja Centrum Technologii Morskich jest podmiotem powołanym przez Pomorską Specjalną Strefę Ekonomiczną i cały czas ściśle z nią współpracujemy. Skupiamy się na tym,...

W poszukiwaniu diamentów

Do eksploatacji wszedł największy i najbardziej zaawansowany technologicznie statek do poszukiwania podmorskich złóż diamentów. Jednostka o nazwie SS Nujoma będzie pracowała u wybrzeży Namibii....

Statki jako elektrownie

Japońska firma LNG Chiyoda Corporation ogłosiła, że otrzymała od towarzystwa klasyfikacyjnego American Bureau of Shipping zgodę na eksploatację zupełnie nowej klasy statków: pływającej elektrowni...

Cosco przejmie OOCL?

Konsolidacja kontenerowego sektora żeglugowego trwa w najlepsze. Chiński armator Cosco (obecnie nr 4 na świecie wśród największych operatorów kontenerowych) po fuzji z China Shipping...

Ubezpieczeniowy lider

- Rynek ubezpieczeń morskich w Polsce nie jest duży, zwłaszcza na tle innych rynków europejskich. Raczej lokalny. Zgodnie ze statystykami Polskiej Izby Ubezpieczeń (PIU)...