Według Konferencji Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju (UNCTAD) wzrost wolumenu światowego handlu morskiego wzrósł o 2,4% w 2023 r. w porównaniu do wcześniejszego roku. Ze względu na tendencję wydłużania tras statków przewożących towary wzrost liczony w tonomilach był nawet większy i osiągnął 4%. W 2023 r. obserwowaliśmy przez większość czasu dramatyczne spadki frachtów za przewozy kontenerów. Zmieniło się to w ostatnim kwartale ub.r., kiedy doszło do niebezpiecznych zaburzeń w zakresie bezpieczeństwa żeglugi na Morzu Czerwonym i w Cieśninie Bab al-Mandab. Huti wspierani przez Iran atakowali liczne statki handlowe.


Dostęp do dalszej treści jest ograniczony tylko dla prenumeratorów. Zaloguj się lub zarejstruj przy użyciu kodu zaproszenia, który otrzymałeś/otrzymasz wraz z prenumeratą.

Mam już konto
   
Nie mam konta
*Pole wymagane
PRZEZRadosław Marciniak
ŹRÓDŁONamiary na Morze i Handel 07/2024
Poprzedni artykułŚwiadomość polskiej bandery
Następny artykułSamochodowce na fali