Przemysł morski znajduję się w okresie zmian i daleko idącej transformacji. Wyzwania i decyzje, przed którymi stoi jeszcze nigdy nie były tak kompleksowe, a ich konsekwencje – tak ważne. DNV wspiera w nawigowaniu w nieustannie zmieniających się przepisach i wymaganiach, w wyborze następnej generacji paliw, zwiększeniu efektywności i optymalizacji jednostek pływających i finalnie w dogłębnej analizie trajektorii ścieżki dekarbonizacji.

Dekarbonizacja żeglugi to właśnie jedno z niekwestionowanych wyzwań stojących przed całym przemysłem morskim. W obliczu rosnących wyzwań związanych z globalnym ociepleniem i zmianami klimatycznymi sektor okrętownictwa stoi przed koniecznością redukcji emisji CO2, która stanowi ok. 2%–3% globalnych emisji. Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO) ustanowiła cele, które zakładają, że pełnoskalowa dekarbonizacja żeglugi jest oczekiwana w okolicach 2050 r., wcześniej, czyli do 2030 r. ma nastąpić redukcja w wysokości 20%, natomiast do 2040 r. – reedukacja w wysokości 70%.

W osiągnięciu tych celów rola towarzystwa klasyfikacyjnego nie kończy się już na pasywnym modelu inspekcji okresowych statków. Ewoluowała do aktywnej roli doradczej, gdzie, opierając się na własnych modelach prognozowych zawartych w corocznych publikacjach z serii „Maritime Forecast 2050”, jak również „Energy Forecast 2050”, z udziałem niemal startupowej metodyki, popartej 160-letnim doświadczeniem, DNV wspiera całe spektrum branż i przemysłów zaangażowanych w dekarbonizację sektora morskiego.


Dostęp do dalszej treści jest ograniczony tylko dla prenumeratorów. Zaloguj się lub zarejstruj przy użyciu kodu zaproszenia, który otrzymałeś/otrzymasz wraz z prenumeratą.

Mam już konto
   
Nie mam konta
*Pole wymagane
PRZEZRadosław Kubiszewski
ŹRÓDŁONamiary na Morze i Handel 19/2024
Poprzedni artykułMinimalizacja inwestycyjnego ryzyka
Następny artykułKonieczność czy nierealistyczna wizja?