Na początku marca br. oficjalnie ogłoszono przejęcie międzynarodowych operacji portowych CK Hutchison Holdings przez konsorcjum kierowane przez BlackRock i Terminal Investment Limited (TiL), spółkę zależną Mediterranean Shipping Company (MSC). Wyceniana na 22,8 mld USD transakcja, obejmuje 43 terminale w 23 krajach, w tym strategiczne aktywa w pobliżu Kanału Panamskiego oraz w Europie, takie jak Gdyński Terminal Kontenerowy (GCT) w Polsce. Umowa ta, będąca jedną z największych w historii sektora portowego, radykalnie zmienia układ sił w globalnej logistyce morskiej i ma daleko idące implikacje dla światowego handlu, układu geopolitycznego oraz rozwoju regionalnych centrów logistycznych.
Kluczowe szczegóły transakcji
Akwizycja zakłada przejęcie przez Black‑Rock, największy na świecie fundusz inwestycyjny, oraz TiL, operatora terminalowego należącego do MSC, 80% udziałów CK Hutchison w globalnych operacjach portowych. Co istotne, transakcja nie obejmuje terminali Hutchisona w Chinach kontynentalnych i Hongkongu, w tym udziałów w HPH Trust, który zarządza portami w Hongkongu, Shenzhen i innych lokalizacjach w południowych Chinach. Konsorcjum nabędzie również 90% udziałów w Panama Ports Company (PPC), która od ponad 20 lat zarządza terminalami Balboa i Cristóbal położonymi po obu stronach Kanału Panamskiego.
Dostęp do dalszej treści jest ograniczony tylko dla prenumeratorów. Zaloguj się lub zarejstruj przy użyciu kodu zaproszenia, który otrzymałeś/otrzymasz wraz z prenumeratą.