Wraca temat sprzedaży ponad 40 terminali należących do CK Hutchison (m.in. obiektów zlokalizowanych nad Kanałem Panamskim i polskiego terminalu GCT w Gdyni) w ręce amerykańskiego funduszu BlackRock i spółki TIL należącej do armatora MSC. Chińskie władze naciskają, że zgodzą się na sprzedaż dopiero, gdy państwowa firma żeglugowa COSCO stanie się równorzędnym udziałowcem tej transakcji. Wszystkie strony miały wstępnie zaakceptować takie rozwiązania, problemy mogą leżeć natomiast po stronie amerykańskiego rządu.
Pekin cały czas sprzeciwia się sprzedaży przez CK Hutchison 43 terminali w 23 krajach, mimo, że umowa nie obejmuje chińskich terminali. Ogłoszona w marcu 2025 r. transakcja miała być sukcesem administracji Donalda Trumpa, której celem było powstrzymanie chińskich wpływów nad Kanałem Panamskim i „odzyskanie kontroli nad strategicznymi portami”. Aktualne komentarze amerykańskich polityków mówią o tym, że dołączenie COSCO do transakcji byłoby niebezpieczne i zaprzepaściło wspomniany proces odzyskiwania kontroli. Transakcja wyceniana jest na 22,8 mld USD.