Drugi etap czyszczenia dróg

fot. portgdansk.pl

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk S.A. wychodzi z inicjatywą sfinansowania czyszczenia ulic i chodników oraz infrastruktury z tym związanej, w tym znaków drogowych i barierek, prowadzących do terminali portowych. Zlecił również prace związane z budową kolejnych punktów buforowych dla samochodów ciężarowych. Wszystko po to, by zminimalizować uciążliwości związane ze wzmożonym ruchem tirów.Właśnie dobiegł końca I etap porządkowania infrastruktury drogowej prowadzącej do Portu Gdańsk. Na początku maja rozpocznie się drugi etap i potrwa do 15 lipca. Czyszczone będą ulice: Ku Ujściu, Trasa Sucharskiego, Przetoczna, tunel pod Martwą Wisłą, początek ul. Płażyńskiego. W sumie to ponad 151 tys. m kw. powierzchni.

– Jesteśmy po spotkaniu z władzami miasta Gdańska, które rozumieją wyższą konieczność związaną z aktualną sytuacją geopolityczną i potrzebą zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego kraju. Dlatego wspólnie udało nam się ustalić kierunki działania. Jesteśmy świadomi, że wzmożony ruch samochodów ciężarowych ma swoje skutki w przepustowości na drogach i zanieczyszczeniu infrastruktury dojazdowej do portu. Dlatego wychodzimy z inicjatywą pomocy dotyczącej czyszczenia terenów okołoportowych, by zminimalizować uciążliwości z tym związane – wyjaśnia Kamil Tarczewski, wiceprezes ds. Infrastruktury ZMPG S.A.

Pierwszy etap sprzątania rozpoczął się z końcem stycznia i trwał do kwietnia (czyszczenie było uzależnione od warunków pogodowych). Na początku maja rozpocznie się kolejny etap.
ZMPG S.A. pozostaje w stałym w kontakcie z władzami miasta, by pomóc służbom miejskim w zlikwidowaniu uciążliwości związanych z zanieczyszczeniem ulic w okolicach dróg dojazdowych do terminali portowych. Zakres prac porządkowych został uzgodniony z Gdańskim Zarządem Dróg i Zieleni.

Źródło: https://www.portgdansk.pl/wydarzenia/port-gdansk-inicjuje-kolejna-akcje-czyszczenia-ulic-dojazdowych-do-terminali-portowych/

ŹRÓDŁOZarząd Morskiego Portu Gdańsk
Poprzedni artykułDodatni wynik operacyjny
Następny artykułWojna na lądzie – biznes na morzu