Wojewoda pomorski Dariusz Drelich wydał decyzję o ustaleniu lokalizacji inwestycji w zakresie budowy Portu Zewnętrznego w Porcie Gdynia. Inwestycja będzie się składała m.in. z budowy pirsu, przegrodzenia istniejącego Kanału Południowego Portu i rozbudowy Nabrzeża Śląskiego oraz dostosowaniem układu komunikacyjnego.
Port Zewnętrzny w Porcie Gdynia jest inwestycją wychodzącą naprzeciw tendencjom gospodarczym jak i logistycznym, jednocześnie zapewniając Portowi perspektywę rozwoju na kolejne 100 lat. Warto podkreślić, że jest to projekt kluczowy dla rozwoju Portu Gdynia. Wybudowana infrastruktura, pomimo głównego jej przeznaczenia dla segmentu kontenerowego, będzie uniwersalna i umożliwi przeładunki również innych ładunków. Jest to spójne z realizowaną strategią Portu Gdynia jako portu uniwersalnego, co umożliwia szybkie reagowanie na zmiany rynkowe poprzez dostosowywanie prowadzonej na jego terenie działalności portowej.
Celem budowy Portu Zewnętrznego jest umożliwienie obsługi w Porcie Gdynia kontenerowych statków oceanicznych o parametrach Baltmax, tzn. o długości do 430 metrów (w dalszej perspektywie do 490 m), szerokości do 60 metrów (w dalszej perspektywie do około 70 m) oraz zanurzeniu do 15,5 metra. Pierwsze statki do Portu Zewnętrznego w Gdyni powinny zawinąć na przełomie 2027 i 2028 r.
Źródło: https://www.port.gdynia.pl/jestesmy-krok-od-wyjscia-na-morze/