Pierwszy na świecie kontenerowiec napędzany metanolem Laura Maersk zawinął do terminalu kontenerowego GCT w Porcie Gdynia. Ten feeder linii Maersk o pojemności 2136 TEU zacumował w gdyńskim terminalu w czwartkową noc, 5 października br.

Jednostka wyszła z południowokoreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries w sierpniu 2023 r. i na początku września trafiła do Kopenhagi. Tam właśnie 14 września miała miejsce ceremonia nadania imienia. Matką chrzestną kontenerowca została Ursula von der Leyen, przewodnicząca Komisji Unii Europejskiej.

Nowoczesny kontenerowiec zawitał do GCT w ramach realizowanego serwisu z Rotterdamu. Po przeładunku kontenerów wypłynie w dalszą drogę do Goteborga.

Maersk zawarł już kontrakty na 24 jednostki o napędzie dwupaliwowym, które będą wykorzystywały metanol. Według danych DNV, stocznie na całym świecie pracują obecnie nad 144 kontenerowcami korzystającymi z metanolu, co stanowi 80% wszystkich zamówionych statków na to paliwo.

PRZEZGrzegorz Bryszewski
ŹRÓDŁONamiary na Morze i Handel
Poprzedni artykułPort Północny w rękach Skarbu Państwa
Następny artykułLogistyka 2023