Ponad 82 mln zł pochłonęła inwestycja, która wpisuje się w długoterminową strategię inwestycyjną Zarządu Morskiego Portu Gdańsk w zakresie rozwoju Portu Wewnętrznego. Przedsięwzięcie to w zdecydowany sposób poprawi komunikację w rejonie Nabrzeża Przemysłowego od strony lądu, usprawni przeładunki, a także pozwoli na skomercjalizowanie nowych terenów inwestycyjnych.
– Rozbudowując infrastrukturę dostępową od strony lądu, podwyższamy standardy obsługi, zwiększamy konkurencyjność i umacniamy pozycję na Bałtyku. Tego typu inwestycje mają niebagatelny wpływ na wzrost przeładunków. Do końca listopada br. w Porcie Gdańsk przeładowano w sumie ok. 74,9 mln ton. Oznacza to, że mamy o 13 mln ton więcej przeładowanych towarów niż w analogicznym okresie ub.r. Według Eurostatu, zanotowaliśmy największy wzrost wśród europejskich portów. Wyprzedziliśmy m.in. Bremerhaven i Barcelonę. A po pierwszym kwartale 2023 r. plasujemy się już na 5. miejscu w UE.
W ramach inwestycji został m.in. przebudowany układ kolejowy i drogowy pomiędzy Nabrzeżem Przemysłowym a ulicą Ku Ujściu oraz pomiędzy ulicą Chemików a przyczółkiem przeprawy promowej w ciągu ulicy Bosmańskiej przez Kanał Kaszubski. Zmodernizowane i nowe drogi mają około 1,6 km, a tory około 6 km. Wszelkie nawierzchnie drogowe zostały wykonane w technologii betonu cementowego.