Elektryczne feedery COSCO

Kontenerowiec Cosco
Matti Blume, CC-BY-SA 4.0

Do końca 2023 w porcie w Szanghaju pojawią się dwa konetnerowce o pojemności 700 TEU o napędzie elektrycznym. Jednostki są budowane w Yangzhou na zamówienie Cosco Shipping. Koszt zamówienia to 18,24 mln USD.

Feedery o długości 120 m i zanurzeniu 5,5 m będą zajmowały się transportem kontenerów na rzece Jangcy między Wuhan i Szanghajem. Ich napęd to 36 baterii elektrycznych o mocy 50 tys. kWh, które będą zasilane z lądu.

W chwili wejścia do użycia elektryczne kontenerowce Cosco będą największymi tego typu jednostkami na świecie. Obecnie rekordzistą jest statek o napędzie elektrycznym i pojemności 120 TEU Yara Birkeland, który pływa na wodach Norwegii.

Poprzedni artykułZielony wodór coraz bardziej opłacalny
Następny artykułFrancja zbuduje gazoport?