Dnia 19 lutego br. do terminalu HES Gdynia Bulk Terminal zawinęła specjalistyczna jednostka AURA – statek typu Heavy Lift Vessel. Z pokładu statku samodzielnie zjechał nowy dźwig mobilny Liebherr LHM 550.

HES Gdynia aktywnie rozwija się poprzez prowadzone inwestycje, a żuraw ten jest już trzecim tego typu urządzeniem mobilnym w terminalu. Nowe, wielozadaniowe urządzenie znacznie przyśpieszy czas obsługi ładunków zarówno w relacjach burtowych, jak i lądowych. Wraz z nim zakupiony został chwytak uniwersalny oraz drugi już ram-spreader z pojemnikami przeznaczonymi docelowo do obsługi zbóż, które zaprojektowane zostały w innowacyjnej technologii, aby przyspieszyć obsługę przeładunku statku przy nabrzeżu i zmniejszyć oddziaływanie na środowisko.

Liebherr LHM 500 posiada maksymalną nośność 124 tony, która przy pracy chwytakowej wynosi do 75 ton i pozwala na ratę przeładunkową na poziomie ok. 1 000 ton na godzinę. Żuraw dysponuje wysięgiem długości 48 metrów, co umożliwia swobodny dostęp do każdej części ładowni statków typu Capesize i Panamax, a podpory dźwigu może rozstawić na 13,5 metrach. Co istotne, urządzenie spełnia najnowsze normy emisji spalin i ma możliwość pełnego zasilania z sieci elektrycznej.

Zakup nowego żurawia jest elementem prowadzonych od lat i szeroko zakrojonych działań terminalu HES Gdynia mających na celu poprawę bezpieczeństwa pracy, zwiększanie rat przeładunkowych oraz dbałość o ochronę środowiska.

HES Gdynia Bulk Terminal jest uniwersalnym terminalem w porcie Gdynia, świadczącym usługi przeładunku i składowania ładunków masowych występujących w obrocie portowo-morskim.

HES Gdynia należy do grupy HES International, jednego z największych niezależnych operatorów terminali w Europie w zakresie produktów masowych i jednocześnie jest jednym z największych terminali ładunków masowych w portach morskich w Polsce.

Terminal obsługuje ładunki zbożowe, paszowe, węgiel, koks, minerały, kruszywa, jak również ładunki płynne w tym chemikalia oraz produkty petrochemiczne. HES Gdynia zaliczany jest do grona najbardziej innowacyjnych i dynamicznie rozwijających się terminali przeładunkowych w Polsce. Od wielu lat realizuje inwestycje, które nie tylko zwiększyły przepustowość terminalu, ale jednocześnie zmniejszyły jego oddziaływanie na otoczenie i środowisko. Terminal posiada certyfikaty ISO 9001:2015, ISO 45001:2018, AEO, GMP+ oraz HACCP.

 

PRZEZGrzegorz Bryszewski
ŹRÓDŁONamiary na Morze i Handel
Poprzedni artykułŻegluga krajowa a polski offshore wind
Następny artykułTSL w polskim PKB