Mærsk się konsoliduje, marki znikają

fot. freepik.com

Philip Oetker ogłosił na swoim kanale LinkedIn, że do końca lipca br. opuści Hamburg Süd. Jego rodzina była inwestorem, a następnie właścicielem firmy żeglugowej przez 87 lat jej 152-letniej historii. To efekt decyzji Mærska, który w ramach konsolidacji grupy zapowiedział wygaszanie wszystkich działających w jej ramach marek do końca 2023 r. Także niemieckiego armatora.

P. Oetker jako szef Hamburg Süd SAM Excellence skupiał się na działalności handlowej firmy, która była spółką zależną Mærsk. Ostatnie raporty wskazują, że Hamburg Süd obsługuje flotę 132 kontenerowców o łącznej pojemności 646 500 TEU. Z kolei decyzję o konsolidacji i wygaszaniu marek działających w ramach grupy firm Mærsk ogłosił w styczniu 2023 r. Pierwszy ze statków Hamburg Süd zmienił barwy na odpowiadające duńskiemu koncernowi w maju br.

Hamburg Süd został założony w 1871 r. przez 11 przedsiębiorców, głównie kupców i bankierów, a pierwotnie firma skupiała się na przewozach między Hamburgiem a Brazylią, Argentyną i Urugwajem. W 1936 r. w jej działalność zaangażował się August Oetker, nabywając 25% udziałów. Po II wojnie światowej firma musiała borykać się z utratą floty i ograniczeniami żeglugi nałożonymi przez aliantów. W 1955 r. A. Oetker został jedynym właścicielem Hamburg Süd, kierując odbudową firmy i wejściem na rynek żeglugi kontenerowej. W 2016 r. armator stał się częścią Mærska. Był wtedy 7. największym armatorem kontenerowym na świecie, z przychodami na poziomie 6,7 mld USD. Działalność transportowa generowała ponad połowę łącznych przychodów wszystkich firm należących do koncernu Dr. Oetker.

PRZEZPiotr Frankowski
ŹRÓDŁONAMIARY Newsletter #255
Poprzedni artykułChiny mówią „nie”
Następny artykułWydajna technologia