WHO ogłosiła 5 maja 2023 r. oficjalne zakończenie pandemii COVID-19, której wpływ na gospodarkę światową znacząco zmienił podejście operatorów w zakresie poszukiwania alternatywnych źródeł dostaw. Jak wiemy, w 2022 r. większość przewoźników osiągnęła rekordowe wpływy frachtowe i zyski nienotowane od lat. Wielu operatorów z segmentu break bulk/project cargo przerzuciło się na lukratywne przewozy kontenerowe, generujące dużo lepsze wyniki niż transport drobnicy, sztuk ciężkich i ponadgabarytowych. Sytuacja taka wydawała się kiedyś niemożliwa – nikt nie przypuszczał, że turbulencje w gospodarce światowej i niezaspokojony popyt na przewozy kontenerowe poprawia tak znacząco sytuację przewoźników segmentu MPP (multi purpose vessels) i innych. Nic jednak nie trwa wiecznie i początek 2023 r. przyniósł korektę.
Geopolityka a rynek
Dostęp do dalszej treści jest ograniczony tylko dla prenumeratorów. Zaloguj się lub zarejstruj przy użyciu kodu zaproszenia, który otrzymałeś/otrzymasz wraz z prenumeratą.