Konieczność czy nierealistyczna wizja?

Transport śródlądowy, obok transportu kolejowego, jest często wskazywany jako ekologiczna alternatywa dla przewozu towarów. Już kilkanaście lat temu przeniesienie ciężaru przewozów z dróg na...

Głos w globalnej transformacji

Przemysł morski znajduję się w okresie zmian i daleko idącej transformacji. Wyzwania i decyzje, przed którymi stoi jeszcze nigdy nie były tak kompleksowe, a...

Minimalizacja inwestycyjnego ryzyka

Chociaż obowiązek certyfikacji polskich morskich farm wiatrowych wprowadzono ustawą już 2 lata temu, to temat ten wciąż wywołuje wiele dyskusji w branży, także krytycznych....

Niemcy wobec współpracy bałtyckiej

Ze wszystkich unijnych państw Regionu Morza Bałtyckiego największym i najbardziej znaczącym są zdecydowanie Niemcy. Stąd też zrozumienie niemieckich pomysłów na współpracę bałtycką oraz niemieckiego...

Średnie zadowolenie z maksymalnej ceny

W odpowiedzi na sygnały z branży resort klimatu i środowiska zwiększył cenę maksymalną dla II...

Wycieczkowce rosną w siłę

Viking Cruises zamówił wycieczkowce we włoskiej stoczni Fincantieri. Będzie to 6 kolejnych statków, co oznacza,...

Wsparcie rosyjskiego LNG

– W czasie, gdy Unia Europejska stara się zmniejszyć zależność od rosyjskich paliw, francuska...

Gdańsk kontenerowym liderem

W I połowie br. 10 największych portów kontenerowych na Bałtyku obsłużyło ponad 4,4 mln TEU,...

Security by design

– Pierwsza i podstawowa zmiana, jaką wprowadzają regulacje dyrektywy NIS2, to sytuacja, w której o...

Morskie cyberbezpieczeństwo

W ciągu ostatnich 6 miesięcy centrum cyberbezpieczeństwa Marlink zaobserwowało znaczny wzrost aktywności hakerów w porównaniu...

O biznesie w regionie

W Szczecinie odbył się Baltic Economic Congress. Spotkanie w Teatrze Polskim w Szczecinie zorganizowane 1 października przez Północną Izbę Gospodarczą przyciągnęło przedstawicieli różnych branż...

Krytyczne uwagi o DAC

Europejskie stowarzyszenia kolejowych przewozów towarowych wspólnie zaapelowały do Unii Europejskiej o ostrożne i przemyślane podejście do wprowadzenia automatycznych sprzęgów cyfrowych (DAC), czyli urządzeń pozwalających...

Terminal kontenerowy w Korytarzu Środkowym

Nowy terminal kontenerowy w kazachskim Porcie Aktau chce zbudować chińska spółka Lianyungang Port Group wspólnie z Kolejami Kazachskimi (KTZ). Inwestycja ma poprawić przepustowość Korytarza...

Paliwowa schizofrenia

Dwie całkowite różne narracje obowiązują w temacie radykalnego spadku czy też nawet całkowitego zaprzestania używania...

Dojenie na fali

Piraci, terroryści i wojna na Ukrainie napędzają biznes morski. Podnosimy stawki frachtowe, bo nie można...

Morski hub zamiast ogórków

Sezon ogórkowy to zawsze okazja do odgrzewania starych kotletów i odgrzebywania tematów, które zaistniały niejednokrotnie...
Namiary na Morze i Handel nr 21/2024
Namiary na Morze i Handel nr 21/2024

Aktualny numer

Namiary na Morze i Handel
nr 21/2024

Wybrane teksty numeru:

  • Sprostać wyzwaniom rynkuJakub Wnuczyński, członek zarządu Baltic Towers
  • Potencjał polskiego offshore – Rosnące zainteresowanie MEW na Morzu Bałtyckim to szansa dla Polski

Najbliższy numer Połączenia żeglugowe z polskich portów morskich 15 listopada 2024

Informacja o Twoich danych

Prosimy o zapoznanie się z poniższymi informacjami oraz wyrażenie zgody poprzez zaznaczenie pola „zgadzam się”. Pamiętaj, że zawsze możesz wycofać zgodę.

Drogi użytkowniku,
25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE określane jako „RODO”, „ORODO”, „GDPR” lub „Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych”
W związku z tym informujemy cię o przetwarzaniu twoich danych oraz zasadach na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku.

Jakich danych dotyczy zgoda?
Zgoda dotyczy danych, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie ze stron internetowych, serwisów oraz innych funkcjonalności strony Namiarów na Morze i Handel w tym zapisywanych w plikach cookies.

Kto administruje twoje dane?
Administratorem twoich danych będzie wydawca dwutygodnika Namiary na Morze i Handel, firma Namiary Sp. z o.o., którego szczegółowe dane znajdziesz tutaj oraz zaufani partnerzy wydawcy.
W związku z powyższym zgadzam się na profilowanie i przetwarzanie moich danych osobowych w celach marketingowych, analitycznych, które są zbierane w ramach korzystania przeze mnie ze stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności strony www.namiary.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies przez wydawcę Namiary Sp. z o.o. i Zaufanych Partnerów również po rozpoczęciu obowiązywania RODO czyli od 25 maja 2018 roku.
Wyrażenie tej zgody jest dobrowolne i możesz ją wycofać w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.