Według danych Clarkson Research w 2021 r. zamówiono kontenerowce o łącznej pojemności 4,2 mln TEU. Dzięki temu całkowity portfel zamówień na tego typu statki wynosi 5,7 mln TEU, co stanowi ¼ całkowitej pojemności obsługiwanych obecnie kontenerowców. Z kolei VesselsValue informuje, że według stanu na grudzień ub.r., w całym 2021 r. zamówiono 555 kontenerowców, co oznacza, że liczba ta przekroczyła łączne kontrakty zawarte w latach 2017-2020. Odnotowano również znaczący wzrost liczby kontenerowców z zasilaniem gazowym LNG.
Również bieżący rok rozpoczął się od dużego zamówienia na sześć statków, każdy o pojemności 16 tys. TEU, które mają powstać w stoczni Dalian Shipbuilding Industry, należącej do China State Shipbuilding Corporation (CSSC). Jednostki będą wyposażone w system dual fuel, umożliwiający spalanie LNG. Nieoficjalnie mówi się, że powstają dla MSC, największego obecnie armatora kontenerowego na świecie. Mimo tak dużych zamówień analitycy nie obawiają się nadwyżki mocy przewozowych, bo tonaż ten pojawi się na rynku dopiero za 2-3 lata. Niektórzy armatorzy poinformowali, że zamówienia na duże kontenerowce były częścią programu wymiany floty.