2M rezygnuje z partnerów

Alians 2M, czyli MSC i Maersk, zakończył współpracę z południowokoreańskim SM Line. Armatorzy nie podali powodu rezygnacji, ale spekulacje branżowe wskazują, że wobec ogromnego popytu na przewozy kontenerowe alians uznał, że bardziej opłaca mu się w 100% korzystać z własnych rezerwacji. Umowę na wymianę slotów podpisano na początku 2020 r. Zapewniła ona 2M dodatkową przepustowość w serwisach między Azją Wschodnią a zachodnim wybrzeżem USA oraz Kanady. Nie obejmowała połączeń na wschodnie wybrzeże USA ani do Zatoki Perskiej. Informacja o rezygnacji z wymiany slotów z SM Line pojawiła się krótko po tym, jak 2M zrezygnowało ze współdzielenia slotów z izraelskim przewoźnikiem ZIM. Bez 2M SM Line rozpoczęła samodzielne działania, dołączając do listy niezależnych przewoźników na trasach transpacyficznych.