Konsolidacja urządzeń portowych

Komisja Europejska wyraziła zgodę na fuzję dwóch wiodących dostawców sprzętu przeładunkowego, firm Cargotec i Konecranes. Akceptacja obarczona jest jednak kilkoma warunkami. Połączenie wymaga bowiem zbycia działu Lift Truck w Konecranes i Kalmar Automation Solutions firmy Cargotec. Działalność Lift Truck obejmuje produkcję m.in. reach stackerów oraz urządzeń do obsługi kontenerów, a także wózków widłowych. Z kolei Kalmar Automation Solutions specjalizuje się w produkcji suwnic i wozów bramowych.

Firmy ogłosiły plany konsolidacji w październiku 2020 r., aby wzmocnić swoją pozycję na rynku wobec chińskich producentów dźwigów i suwnic. Fuzja miała zakończyć się w grudniu 2021 r., ale pomysł ten napotkał sprzeciw ze strony władz portowych i klientów, co doprowadziło do szerszego przeglądu rynku pod względem konkurencji na nim. Oprócz zatwierdzenia przez Unię Europejską, transakcja jest sprawdzana przez władze Australii, Wielkiej Brytanii i USA. Obecnie Cargotec i Konecranes mają nadzieję, że połączenie uda się sfinalizować do końca 2022 r.

PRZEZPiotr Frankowski
ŹRÓDŁONAMIARY Newsletter #223
Poprzedni artykułPopandemiczne wyzwania rekrutacji morskiej w 2022 roku
Następny artykułZielony metanol dla żeglugi