Coraz dłuższe rejsy z Azji

FREEPIK

Podróż w jedną stronę z Dalekiego Wschodu do portów Europy Północnej trwa obecnie ponad 100 dni – alarmuje Alphaliner. Oznacza to, że statki spóźniają się przeciętnie o ok. 20 dni na rejs powrotny, co zmusza armatorów do kasowania zawinięć, czyli praktyki znanej jako „blank sailing”. Ponad 1/3 serwisów z Azji zaplanowanych przez największe linie kontenerowe na maj i początek czerwca nie odbędzie się – wynika ze zbieżnych informacji firmy Freightos.

Wpływ na niekorzystny trend ma przede wszystkim nadmiar kontenerów w terminalach Europy Północnej oraz zakłócenia w transporcie lądowym. Alphaliner podaje przykład statku MOL Triumph (o pojemności 20 tys. TEU), który wypłynął z Chin 16 lutego br. i miał zawinąć 4 kwietnia do Antwerpii. W rzeczywistości jednostka dotarła do belgijskiego portu 26 kwietnia, a jej rejs powrotny do Azji opóźnił się o aż 41 dni.

Poprzedni artykułNa świecie jest za dużo kontenerów?
Następny artykułZwróceni ku morzu