Tylko MSC i CMA CGM pływają do Petersburga

PXHERE

Pojemność statków, które obsługują trasę do Petersburga, spadła z 96,4 tys. TEU w lutym br. do 15,7 tys. TEU w czerwcu br. – wynika z informacji Alphaliner. Jedynie MSC i CMA CGM wciąż oferują stałe rejsy do rosyjskiego portu, zaś COSCO i Unifeeder zawijają tam tylko poza harmonogramem.

Aż 22 spośród 43 statków wycofanych z tej trasy zostało przekierowanych na linie do Finlandii, Polski, krajów bałtyckich oraz Szwecji. Łączna pojemność kontenerowców, które obsługują teraz inne bałtyckie porty zamiast Petersburga wynosi 37,8 tys. TEU. Według informacji Alphalinera, aż 8 dużych jednostek o łącznej pojemności 24,2 tys. TEU zostało przekierowanych do obsługi linii transoceanicznych. Kolejne 7 statków, których łączna pojemność to 10,7 tys. TEU, trafiło na Morze Śródziemne.

 

Poprzedni artykułMorskie wyzwania w cieniu wojny
Następny artykułSpecjaliści od zabezpieczeń