Spekulacyjne kontenerowce

Na niecodzienny krok na rynku stoczniowym zdecydowała się tajwańska stocznia CSBC. Wykorzystując dobra sytuację na rynku kontenerowym i ogromny popyt na tego rodzaju statki, postanowiła samodzielnie zbudować 4 jednostki o pojemności 3 tys. TEU każda, a następnie wystawić je na aukcję. Stocznia poinformowała, że ​​będą one miały nowoczesną, energooszczędną konstrukcję, która spełnia przepisy IMO. Mają wejść do eksploatacji w 2023 r.

Zwycięzcą aukcji, do której CSBC zaprosiła 20 firm żeglugowych, okazał się tajwański armator Wan Hai Lines, sklasyfikowany przez Alphaliner na 11. miejscu w rankingu na największych operatorów kontenerowych na świecie. Za 4 jednostki zapłaci łącznie 212-220 mln USD. Wan Hai Lines dysponuje obecnie potencjałem przewozowym 430 tys. TEU i zamówieniami na kolejne 321 tys. TEU.