LNG trzyma się mocno

DNV przewiduje dobre czasy dla statków LNG z silnikami dual fuel, nawet w przypadku utrzymania się wysokich obecnie cen gazu. Według towarzystwa klasyfikacyjnego w ciągu ostatniego roku zamówiono ponad 200 statków zasilanych LNG, w tym 17 w listopadzie. DNV przewiduje, że w ciągu 3 lat liczba pływających statków zasilanych skroplonym gazem wzrośnie z obecnych 340 do ponad 800, a większość nowych dostaw będzie dotyczyć dużych statków, takich jak kontenerowce czy samochodowce. Zdaniem DNV udział LNG w rynku bunkrowania powinien w 2030 r. osiągnąć 10%.

Jednak paliwa alternatywne, takie jak zielony metanol. będą coraz bardziej konkurencyjne, szczególnie że Unia Europejska planuje opodatkować emisję gazów cieplarnianych z żeglugi, w tym metanu uwalnianego przez statki napędzane LNG. Żegluga ma być włączona do EU ETS od 2024 r.

PRZEZPiotr Frankowski
ŹRÓDŁONAMIARY Newsletter #241
Poprzedni artykułWodorowa fabryka w Rotterdamie
Następny artykułMasowa eksplozja