Syntetyczny diesel morski

fot. freepik

Norweski armator MPC Container Ships zawarł umowę z niemiecką firmą Ineratec na dostawy nowego, syntetycznego morskiego oleju napędowego dla swoich statków. Ineratec do tej pory produkował paliwa dla innych segmentów sektora transportowego. Syntetyczny morski olej napędowy (MDO) będzie wytwarzany z biogenicznego CO2 i odnawialnego wodoru. Może on bezpośrednio zastąpić konwencjonalne paliwa kopalne używane obecnie przez statki. Produkcja i dostawy nowego paliwa mają rozpocząć się w 2024 r.

MPC Container Ships zamierza używać nowego paliwa zarówno w konwencjonalnych silnikach spalinowych obecnie eksploatowanej floty, jak i jako paliwo pilotażowe w nowych jednostkach napędzanych metanolem.

Armator operuje obecnie flotą 63 statków, o pojemności od 1200 do 4256 TEU, które obsługują połączenia w Norwegii i w Skandynawii. W ub.r. firma ogłosiła plany budowy nowej generacji jednostek o pojemności 1300 TEU, które będą napędzane metanolem, jednocześnie rozbudowując swoją flotę konwencjonalną, m.in. 4 statki o pojemności 5500 TEU.

PRZEZPiotr Frankowski
ŹRÓDŁONAMIARY Newsletter #245
Poprzedni artykułCyberbezpieczeństwo w praktyce
Następny artykułPływająca fabryka amoniaku