Antynarkotykowe porozumienie

fot. freepik

Pięć firm żeglugowych przewożących kontenery przez Antwerpię i Rotterdam podpisało zobowiązanie do współpracy z portami i urzędnikami państwowymi w ramach działań na rzecz zwalczania przemytu narkotyków na pokładach ich statków i przez porty. Sygnatariuszami umowy są: MSC, Maersk, CMA CGM, Hapag-Lloyd i Seatrade Group.

– Rekordowe przejęcia narkotyków w portach Antwerpii i Rotterdamu pokazują, jak gigantyczny jest to problem. Szacuje się, że w 2022 r. przez porty w Antwerpii i Rotterdamie przeszło 5% światowej produkcji kokainy – powiedziała Aukje de Vries, holenderska sekretarz stanu ds. świadczeń i ceł.

Dlatego przewoźnicy zapowiedzieli przyspieszenie wdrażania inteligentnych rozwiązań w obsłudze kontenerów. Narzędzia cyfrowe zostaną zaprojektowane do śledzenia kontenerów od załadowania na statek do dostarczenia do miejsca docelowego, przy automatycznym rejestrowaniu wszystkich ruchów lub prób otwarcia. Oprócz skupienia się na lepszej ochronie kontenerów linie żeglugowe będą starały się ograniczyć dostęp do informacji o kontenerach, wykorzystując m.in. dane biometryczne.

Armatorzy zgodzili się również na egzekwowanie surowych zasad dotyczących zasobów ludzkich, w tym procesów rekrutacji i kontroli przeszłości. Będą współpracować z władzami w celu weryfikacji osób, które mogą mieć powiązania z organizacjami przestępczymi. Zintensyfikują również szkolenia, aby pomóc personelowi lepiej rozpoznawać podejrzane zachowania lub ładunki. Zobowiązują się do lepszej wymiany danych zarówno między sobą, jak i z władzami. Organy ścigania chcą skorzystać z wiedzy firm żeglugowych na temat zagrożeń logistycznych w portach na całym świecie. Organy ścigania zwrócą również uwagę Międzynarodowej Organizacji Morskiej na potrzebę zapewnienia, aby kraje pochodzenia i tranzytu przyjęły te same normy bezpieczeństwa w transporcie morskim.

PRZEZPiotr Frankowski
ŹRÓDŁONAMIARY Newsletter #247
Poprzedni artykułNajwięksi na Bałtyku
Następny artykułCyberodporny system balastowy