Bezpieczeństwo światowej żeglugi znalazło się w ostatnim czasie w centrum uwagi, ponieważ ataki na statki na Morzu Czerwonym i Morzu Czarnym – w regionach, w których transport morski jest zagrożony – powodują znaczne zakłócenia dla przedsiębiorstw żeglugowych i zagrażają światowemu handlowi. Jednak na każdy statek zagrożony atakami fizycznymi przypada znacznie więcej jednostek zagrożonych cyberatakami. Ze względu na to, że konflikty globalne podnoszą również poziom zagrożenia w domenie cybernetycznej, niezbędne jest, aby przemysł morski zbudował odporność umożliwiającą ochronę przed cyberatakami, w zakresie ich wykrywania, reagowania i odbudowywania się po incydentach.


Dostęp do dalszej treści jest ograniczony tylko dla prenumeratorów. Zaloguj się lub zarejstruj przy użyciu kodu zaproszenia, który otrzymałeś/otrzymasz wraz z prenumeratą.

Mam już konto
   
Nie mam konta
*Pole wymagane
PRZEZSvante Einarsson
ŹRÓDŁONamiary na Morze i Handel 24/2023
Poprzedni artykułTo nie był dobry rok
Następny artykułKraj z potencjałem