Akceptacja w zawieszeniu

Fot. freepik

Amerykańska Federalna Komisja Morska ​​odroczyła zatwierdzenie nowego sojuszu armatorów kontenerowych, Premier Alliance, w składzie: Ocean Network Express (ONE), HMM i Yang Ming. Na początku grudnia br. FMC stwierdziła, że potrzebuje więcej czasu i informacji, aby zaakceptować rozwiązania proponowane przez alians.

Wniosek o utworzenie nowego sojuszu został złożony 28 października br. przez 3 armatorów. Ma on być kontynuacją ich poprzedniej współpracy jako The Alliance, po tym, jak Hapag-Lloyd opuścił szeregi sojuszu, zawierając wspólnie z Mærskiem Gemini Cooperation.

FMC poinformowała, że ​​potrzebuje dokumentów oraz odpowiednich informacji w celu ustalenia wpływu nowego sojuszu na konkurencyjność rynku. Komisja uznała bowiem, że ​​wniosek „nie zawiera wystarczających szczegółów, aby umożliwić pełną analizę potencjalnego wpływu umowy na konkurencję i stwierdzić, czy jest ona w pełni zgodna ze wszystkimi wymogami ustawowymi”.

Nowy sojusz, w ramach współpracy, obejmuje takie kwestie jak współdzielenie statków, wymianę slotów, możliwość omawiania i uzgadniania wielkość i liczby statków działających na ramach umowy. Ponadto alians postanowił zawrzeć osobną umowę o współpracy z MSC.

Także na początku grudnia br. Premier Alliance ogłosił swoje plany operacyjne. Zamierza od lutego 2025 r. obsługiwać 24 serwisy na trasach wschód-zachód.

PRZEZPiotr Frankowski
ŹRÓDŁONAMIARY Newsletter #291
Poprzedni artykułWyróżnienie dla promu PŻB
Następny artykułZłe prognozy na kolejne lata