Amerykańska Federalna Komisja Morska odroczyła zatwierdzenie nowego sojuszu armatorów kontenerowych, Premier Alliance, w składzie: Ocean Network Express (ONE), HMM i Yang Ming. Na początku grudnia br. FMC stwierdziła, że potrzebuje więcej czasu i informacji, aby zaakceptować rozwiązania proponowane przez alians.
Wniosek o utworzenie nowego sojuszu został złożony 28 października br. przez 3 armatorów. Ma on być kontynuacją ich poprzedniej współpracy jako The Alliance, po tym, jak Hapag-Lloyd opuścił szeregi sojuszu, zawierając wspólnie z Mærskiem Gemini Cooperation.
FMC poinformowała, że potrzebuje dokumentów oraz odpowiednich informacji w celu ustalenia wpływu nowego sojuszu na konkurencyjność rynku. Komisja uznała bowiem, że wniosek „nie zawiera wystarczających szczegółów, aby umożliwić pełną analizę potencjalnego wpływu umowy na konkurencję i stwierdzić, czy jest ona w pełni zgodna ze wszystkimi wymogami ustawowymi”.
Nowy sojusz, w ramach współpracy, obejmuje takie kwestie jak współdzielenie statków, wymianę slotów, możliwość omawiania i uzgadniania wielkość i liczby statków działających na ramach umowy. Ponadto alians postanowił zawrzeć osobną umowę o współpracy z MSC.
Także na początku grudnia br. Premier Alliance ogłosił swoje plany operacyjne. Zamierza od lutego 2025 r. obsługiwać 24 serwisy na trasach wschód-zachód.